צפו: נעל נזרקה על אחמדיניג'אד בביקור במצרים

למרות קבלת הפנים האוהדת לה זכה נשיא איראן ברחוב המצרי, מפגין אחד קלקל את השמחה כשזרק את שתי נעליו לעברו של נשיא איראן. הנעליים לא פגעו בנשיא, הוא המשיך ללחוץ ידיים ולחייך להמונים, זורק הנעל נעצר

תקרית לא נעימה בעת ביקורו ההיסטורי של נשיא איראן מחמוד אחמדיניג'אד במצרים: בעת סיור שערך בערב בקהיר, מוקף בהמון אוהד, אחד מהצופים השליך את שתי נעליו לעברו של הנשיא. הנעליים לא פגעו באחמדיניג'אד, והוא המשיך בסיור כרגיל. המאבטחים שלו היו מעט פחות רגועים.

בסרטון שפירסמה סוכנות ידיעות טורקית נראה אחמדיניג'אד מוקף בהמון אוהד בעת שיצא מהמסגד המרכזי בקהיר. אז נראה אחד מהאנשים שהקיפו אותו זורק את שתי נעליו לעברו של נשיא איראן. שתי הנעליים לא פגעו בו, והוא המשיך ללחוץ ידיים לתומכיו. זורק הנעל, שעל פי הדיווח מחה על מדיניות איראן בסוריה, נעצר על ידי כוחות הביטחון המצריים.

התקרית אירעה במסגרת הביקור ההיסטורי של נשיא איראן במצרים - ביקור ראשון מאז ההפיכה האסלאמית במדינה השיעית ב-1979, וניתוק הקשרים בין המדינות בעקבות הסכם השלום שחתמה מצרים עם ישראל. הביקור במצרים יימשך עד יום רביעי, והוא נערך במסגרת ועידת המדינות המוסלמיות שנערכת בקהיר.

השלכת נעל בפרצופו של אדם נחשבת השפלה עצומה בתרבות הערבית. בעת הפלתו של סדאם חוסיין בעירק השליכו מפגינים נעליים על פסליו, ובאותה מדינה הושלכה נעל גם לעברו של נשיא ארה"ב דאז בוש הבן, שהפגין יכולת התחמקות מרשימה. בישראל, זכורה זריקת הנעל המכוערת לעברה של נשיאת העליון דאז השופטת דורית בייניש ב-2010, הזורק נידון ל-3 שנות מאסר.