שיא של שנה במדד השווקים המתפתחים של HSBC

עפ"י מדד HSBC לשווקים המתפתחים, קצב הצמיחה בסין הוא הגבוה ביותר מזה שנתיים ■ הצמיחה של עסקים חדשים היא הגבוהה ביותר זה 22 חודשים

מדד השווקים המתפתחים של בנק HSBC, המתפרסם היום, עלה בחודש ינואר ל-53.9 נקודות, לעומת 53 נקודות בחודש דצמבר. זהו הנתון הגבוה ביותר שרשם מדד זה מאז פברואר 2012, והוא נמוך רק במעט מהממוצע בשבע שנות קיומו של המדד, העומד על 54.2 נקודות.

על-פי מדד HSBC לשווקים המתפתחים, קצב הצמיחה בסין הוא הגבוה ביותר מזה שנתיים. הצמיחה של עסקים חדשים היא הגבוהה ביותר זה 22 חודשים.

לדברי פבלו גולדברג, מנהל מחקר שווקים מתפתחים ב-HSBC, "אחרי שנה קשה, התנאים הכלכליים בשווקים המתפתחים ממשיכים להשתפר מאז אוגוסט 2012. אחד הגורמים העיקריים לשיפור בשווקים המתפתחים הוא המהפך בתחזיות לגבי סין, שמצליחה לאט לאט למשוך את שאר אסיה אחריה. לעומת זאת, כלכלות מתפתחות שעדיין מסתמכות יותר על שוק האירו עדיין נאבקות".

לדברי גולדברג, "האינדיקטורים הן של ענפי הייצור והן של ענפי השירותים מצביעים על כך שהפעילות הכלכלית בשווקים המתפתחים לא מסתמכת רק על התנאים במדינות אלה, אלא נובעת גם מעלייה בהזמנות לייצוא. בעוד שהאינדיקטורים הטובים ביותר ממשיכים להגיע מענפי השירותים, החדשות הטובות הן הקפיצה בפעילות הייצור. נראה שההתאוששות בסקטור הייצור עומדת על רגליים איתנות, שכן הציפיות העסקיות לשנה קדימה נמצאות אף הן ברמה הגבוהה ביותר מזה 9 חודשים".