השיחה: מסע הפרידה של שמחון עובר בעמק הסיליקון

שלום שמחון נפרד מהכנסת בנסיעה ממלכתית לארה"ב ■ נורית דאבוש משתפת במהלכי הקריירה שלה ■ וגם: מיהי בת הזוג של דניאל דורסמן, בנה הצעיר של שרי אריסון?

מי שמחפש בימים הקרובים את שר התמ"ת היוצא שלום שמחון, ימצא אותו בעמק הסיליקון בארה"ב. שמחון, שלא יכהן בכנסת שהושבעה אתמול (ג'), הגיע לעמק הסיליקון עם פמליה מכובדת במטרה להיפגש עם נציגים מחברות שונות כגון מיקרוסופט וגוגל. אילו הבטחות יכול שמחון, שמפלגתו נמחקה כליל בבחירות לכנסת ה-19, לספק? אילו שיתופי פעולה הוא יכול להבטיח, כאשר כלל לא ידוע מי יחזיק בתיק התמ"ת ומה תהיה גישתו? האם לא מדובר בנסיעה מיותרת, לאור המצב? במשרד התמ"ת סבורים שלא. מדוברות התמ"ת מסרו בתגובה לפניית "גלובס": "השר אכן שוהה בארה"ב בנסיעה מקצועית לקידום נושאים בהם עוסק המשרד. נסיעה זו נקבעה בתכנית העבודה של משרד התמ"ת לפני זמן רב, עוד בטרם הוכרז על קיום הבחירות, כדרכן של נסיעות שר המתוכננות זמן רב מראש. שמחון מייצג בנסיעה זו את ממשלת ישראל ואת האינטרסים הכלכליים של המדינה בכל הנוגע לקידום סחר החוץ. הפעילות המסחרית של מדינת ישראל ממשיכה כל העת ואינה נוגעת לשר כזה או אחר".

טבע עושה כבוד לדן זיסקינד

אתמול הוענק, זו השנה השנייה, פרס מטעם חברת טבע למצוינות במחקר ובניהול פיננסי. הפרס הוא על שמו של דן זיסקינד שהיה במשך 31 שנה מנהל הכספים הראשי של החברה, ומשמש בה כיום כדירקטור. בחברה החליטו שהפרס יישא את שמו של זיסקינד, כמחווה על תרומתו להצלחתת החברה.

חיים הורביץ דן זיסקינד / צילום: סיון פרג'
 חיים הורביץ דן זיסקינד / צילום: סיון פרג'

חיים הורביץ ודן זיסקינד

לכבוד האירוע התכנסו במטה החברה ג'רמי לוין מנכ"ל ונשיא טבע, אייל דשא מנהל הכספים הנוכחי, גליה מאור המשמשת כיום כדירקטורית בחברה, הדירקטור חיים הורביץ בנו של אלי הורביץ ז"ל, זיסקינד וחברי הנהלה נוספים, כדי להעניק סכום של 60 אלף שקל לשני הזוכים בפרס השנה - ד"ר יעקב עודד וד"ר ניסן לנגברג מהפקולטה לניהול ע"ש ליאון רקנאטי באוניברסיטת תל-אביב. בדברי הברכה לזוכים לוין ציין גם את מי שעל שמו נקרא הפרס, ותוך כדי לא שכח להזכיר את חיבתו העזה של זיסקינד לריקודי עם.

הקשיים של שריל סנדברג

שריל סנדברג, סמנכ"לית התפעול של פייסבוק, מוציאה ספר שבו היא מספרת על הקשיים שהיא חוותה כאישה בעולם העסקים הגברי. הספר, Lean In: Work and the Will to Lead, עתיד לצאת בשבוע הבא והוא מכיל עצות עבור נשים ואנקדוטות מחייה של סנדברג. באחד הפרקים היא מספרת שכבר כילדה היא "אילפה" את אחיה הצעירים ללכת בעקבותיה לכל מקום ו"להקשיב למונולוגים שלי ולצעוק 'נכון' עם סיומם". אולם, סנדברג מספרת כי השאפתנות והמנהיגות שלה לא נתפסה באופן חיובי על ידי הגברים שפגשה במהלך חייה המקצועיים. סנדברג, שסיימה בהצטיינות תואר באוניברסיטת הרווארד והתמנתה בגיל 27 לראש סגל משרד האוצר האמריקאי מספרת גם כי בעת שהייתה מתמחה בקונגרס, השפיל אותה אחד החברים בו כאשר בפגישתם הוא טפח על ראשה במקום ללחוץ לה יד ושאל אותה אם היא חברה בנבחרת המעודדות של בית ספרה.

זזים

גבי בן אליהו מונתה למנהלת מינהלת ליגת העל לנשים ■ איתי בן אבי מונה למנכ"ל אביב שיגור מקבוצת אוריין ■ מיה אייזן מונתה לסמנכ"לית אסטרטגיה וצמיחה בחוגלה קימברלי ■ נועם בן אור מונה ליו"ר אגד ומנהל אגף הכספים ■ אופיר פז פינס מונה ליו"ר בית לוחמי הגטאות. ■ מינויים חדש במרכז שניידר לרפואת ילדים מקבוצת הכללית: רבקה קייזר מונתה למנהלת משאבי אנוש ואיציק מלכה מונה למנהל הכספים ■ ירון פיטארו מונה למנהל השקעות ראשי של קבוצת ההשקעות דייברגון ושותף מנהל ■ עו"ד אבנר לבציון מונה לראש מחלקת שיווק ופיתוח עסקי בחברת תרמוקיר.

דורסמן, מוליוב והבורר

דניאל דורסמן, בנם של בעלת השליטה בבנק הפועלים שרי אריסון ובעלה לשעבר מיקי דורסמן, כוכב סדרת הנוער "יומני החופש הגדול", הגיע אמש אל מועדון היאיא ברחוב בן יהודה בתל-אביב מלווה בחברתו ספיר מוליוב, וביחצ"ן הצעיר שיר פינטו. חברתו של דורסמן, מזה חודשיים, מחזיקה בייחוס משפחתי משלה - בתו של שלום מוליוב מבעלי מגה ספורט.

ספיר מוליוב ודניאל דורסמן / צילום: יוסי כהן
 ספיר מוליוב ודניאל דורסמן / צילום: יוסי כהן

ספיר מוליוב ודניאל דורסמן

בני הזוג הצעירים הגיעו למקום כדי לפרגן לקולגות של דורסמן - שחקני הסדרה המדוברת של הוט, "הבורר", שחגגו במקום את סיום הצילומים לעונה הרביעית של הסדרה. עוד נצפו במסיבה: אריאל רוטר בנם של אתי וגבי רוטר, מבעלי אפנת קסטרו, שהגיע עם רעייתו רותם סלע.

לאה גלובוס מגינה על הלבוש של אשת רה"מ

הרשתות החברתיות רעשו וגעשו אתמול סביב שמלת התחרה השחורה שבה הגיעה לבושה אשת ראש הממשלה, שרה נתניהו, לטקס השבעת הכנסת ה-19. בעוד שרוב הגולשים הביעו זעזוע מהפריט שבחרה נתניהו ללבוש לטקס, יצאה להגנתה חברתה משכבר הימים, הבשלנית לאה גלובוס, אישתו של יורם גלובס.


יורם גלובוס, שרה נתניהו ולאה גלובוס (תמונת ארכיון9

גלובוס העלתה סטטוס בעמוד הפייסבוק שלה בזו הלשון: "אני קוראת, רואה ושומעת את הירידות והעליהום על אשת ראש הממשלה שלנו, שרה נתניהו, ואני המומה מגודל הרשעות שיש בבני אדם. המומה מחוסר הכבוד והרצון העז לפגוע, לפגוע ולפגוע. אני מכירה היטב את שרה, הרבה שנים הרבה שעות, ואני יכולה להעיד ולומר שעושים לה עוול גדול. שרה אישה מדהימה וחזקה. לולא הייתה כזו, היא לא הייתה שורדת את הירידות האין סופיות עליה והחיפוש ויצירת סיפורי זוועה שלא היו ולא נבראו. אנו צריכים להתבייש ולהרגיש רע שכך פוגעים באשת ראש ממשלתנו. להיות ראש ממשלה ואשת ראש ממשלה זו הקרבה עצומה. כמה מאיתנו היו מוכנים להיות במקום הזה?"

ענת קינן ונורית דאבוש משתפות

במסגרת מיזם משותף לפקולטה לניהול של אוניברסיטת תל-אביב ולעמותת כ"ן - כוח נשים, תחת הכותרת "מנהיגות בעסקים - קפיצת מדרגה", נערך אתמול אחר הצהריים כינוס של החברות במיזם כדי לדון בנושא "מעבר בין סקטורים - גמישות תוך פריצה לתחומים חדשים". את המפגש, שנערך במתחם האוניברסיטה ברמת-אביב בהשתתפות לא פחות מ-100 מנהלות, פתחו מנכ"לית עמותת כ"ן יפעת זמיר ואיה אקר, מנהלת יחידת השיווק בפקולטה לניהול של האוניברסיטה. בפאנל שנערך על הבמה השתתפו נשות העסקים אשר סיפרו על המעברים בחייהן המקצועיים. יעל ארד, אלופת ג'ודו ומדליסטית אולימפית, סיפרה על המעבר מחלוק הג'ודוקא לחליפת עסקים כיו"רית של חברת מוגובי; נורית דאבוש שיתפה במעבר מיו"רית הרשות השנייה לחברות בדירקטוריונים של חברות ציבוריות; ענת קינן, לשעבר מנכ"לית בנק דיסקונט למשכנתאות, תיארה את המעבר האישי שלה לעולם הסטארט-אפ וד"ר מטי צרפתי-הרכבי, חוקרת וגנטיקאית בעבר, סיפרה על המעבר החד לחיים ציבוריים כראשת מועצה אזורית יואב.

יפעת זמיר ונורית דאבוש / צילום: יוסי כהן
 יפעת זמיר ונורית דאבוש / צילום: יוסי כהן

יפעת זמיר ונורית דאבוש

במסגרת מבוא אקדמי של ד"ר שושי חן מהפקולטה לניהול של אוניברסיטת תל-אביב, הוצגו בפני המשתתפות אבני-הדרך להתמודדות עם כניסה לתפקיד חדש, תהליכי הלמידה והתכנון הנדרשים, והה תמודדות עם מכשולים ואתגרים. נצפו באירוע: יהודית יובל רקנאטי, פרופ' מינה וסטמן מהפקולטה לניהול של אוניברסיטת תל-אביב, ענת פרומפקינס מנכ"לית מגדל שירותי בורסה וסמנכ"לית מגדל שוקי הון, עמליה אברמוב מנהלת בכירה באמדוקס ועוד.

יעל ארד, איה אקר וד"ר שושי חן

מה הסטטוס

Lior Schleien בכנסת, לקראת ההשבעה של מרב, כולם מחפשים את החדרים. רק יאיר במליאה, עושה באלאנס