גאדג'טים: טאי-צ'י של אסוס - לפטופ-טאבלט עם 2 מסכים

ה-21 TaiChi מתאים לקהל צרכנים מסוים מאוד, שמעוניין להציג מידע לאדם נוסף במהלך שיחה ■ המחיר של המוצר גבוה מאוד, אולם מצד שני, אין לו מתחרים בקטגוריה הזו

אסוס הפכה לאחת מיצרניות המחשבים הפוריות בישראל, כאשר נציגות החברה המקומית מצליחה להשיק דגמים רבים לעומת המתחרות שלה. דגם 21 TaiChi הוא מחשב היברידי (מחשב הכולל גם טאבלט וגם לפטופ) מיוחד, כי הוא פונה בעיקר לנותני שירות או לאנשי עסקים.

מסכים: הטאי-צ'י 21 מגיע עם שני מסכים בגודל 11.6 אינץ'. הצג הפנימי משמש לעבודה שוטפת עם המקלדת, כאשר הצג החיצוני הנמצא בגב המסך הפנימי, מיועד להצגה של תוכן שונה או זהה מזה שהמשתמש רואה בצג הפנימי.

נשמע קצת מסובך, אבל הרעיון פשוט. כאשר איש העסקים רוצה להציג מצגת לאדם היושב מולו בבית הקפה, הוא פשוט לוחץ על כפתור והמצגת מוקרנת על המסך החיצוני. מעבר לזה, הצג החיצוני גם הופך את הדגם הזה לטאבלט. אבל כאן יש בעיה: הצג גדול מדי בתור טאבלט ולא נוח להשתמש בו. הנדסת האנוש הלא נוחה הזו קיימת כרגע בכל המחשבים ההיברידיים.

שני הצגים מגיעים ברזולוציית Full HD של 1920 על 1080, שמספקת תמונה טובה. החסרונות הם שהמסך הפנימי אינו מסך מגע, ושהמסגרת הענקית מיותרת. אפשר היה להגדיל את המסך על חשבון המסגרת, ולקבל חוויית שימוש טובה יותר.

חומרה: אסוס ארזה את הטאי-צ'י בחומרה מוצלחת, עם מעבד i7 של אינטל במהירות 1.90 ג'יגה הרץ עם 4 ג'יגה זיכרון. תקשורת WiFi ובלוטות' ו-128 ג'יגה בנפח אחסון מסוג SSD - כונן במהירות גבוהה. הרמקולים מגיעים מתוצרת באנג אנד אולפסן ולמרות זאת התוצאה לא מוצלחת במיוחד, כאשר עוצמת הווליום לא מספיק גבוהה. הסוללה מחזיקה כ-3 שעות עם חיבור לאינטרנט אלחוטי והגדרות מיטביות. המחשב כולל 2 כניסות USB בתקן 3.0, כניסת מיקרו HDMI ואין קורא כרטיסי זיכרון.

מקלדת ומידות: המשקל קל מאוד, רק 1.25 ק"ג. מלבד זה, המקלדת נוחה לשימוש ומגיעה עם מקשים בעלי תאורה אחורית והמשטח עכבר בסך הכל עושה את העבודה.

ממשק: הטאי-צ'י מגיע עם מערכת ההפעלה חלונות 8 של מיקרוסופט. מדובר במערכת שנוצרה לעולם מסכי המגע והיא נוחה לשימוש גם בתור טאבלט וגם בתור מחשב נייד, בזכות ממשק האריחים שלה.

בשורה התחתונה: הטאי-צ'י מתאים לקהל צרכנים מסוים מאוד, שמעוניין להציג מידע לאדם נוסף במהלך שיחה. למשל, איש שירות בבנק. המחיר של המוצר גבוה מאוד, אולם מצד שני, אין לו מתחרים בקטגוריה הזו.

מחיר: 8,000 שקל.

ציון: 8.