מניית היום: חתמה הסכם עם מיקרוסופט - ומזנקת ב-10.4%

הסרגל של פריון ייחשף בתוצאות החיפוש של בינג, כולל אפשרות להורדה ולשימוש מיידי ישירות ממנוע החיפוש ■ פריון מפתחת יישומי תקשורת ושיתוף צרכנים

מניית חברת פריון נטוורק הדואלית, ספקית פתרונות המדיה הדיגיטלית, מזנקת בבורסה בת"א ב-10.4% במחזור של כ-740 אלף שקל נכון לעכשיו (הממוצע היומי שלה הוא 750 אלף שקל), לאחר שהודיעה כי חתמה הסכם עם מיקרוסופט ומנוח החיפוש שלה בינג.

פריון, המנוהלת בידי ג'וזף מנדלבאום, מפתחת יישומי תקשורת ושיתוף צרכנים. החברה נסחרת בבורסה בת"א ובוול סטריט לפי שווי של 100.2 מיליון דולר לאחר זינוק של 80% בשנה האחרונה.

לפי הודעת החברה, היא חתמה עם מיקרוסופט על הסכם שיתוף פעולה, לפי הסרגל של פריון ייחשף בתוצאות החיפוש של בינג, כולל אפשרות להורדה ולשימוש מיידי ישירות ממנוע החיפוש.

המנכ"ל מנדלבאום אמר היום, כי "אנו מאד שמחים להוסיף את מנוע החיפוש בינג כשותף לשרותי חיפוש. בינג מציע פתרונות חיפוש מצוינים ואנו בטוחים כי המשתמשים שלנו יהנו מהשימוש בו".

כריס נלסון, מנהל בכיר לשיתופי פעולה אסטרטגיים בחטיבת השירותים המקוונים של מיקרוסופט, אמר כי "אנו מחויבים לאספקת חוויית חיפוש עשירה למשתמשי פריון ורואים בשיתוף פעולה זה צעד אסטרטגי עבורנו לקידום והרחבת מעמדנו בשוק מנועי החיפוש".

לפריון (אינקרדימייל לשעבר) 3 מוצרי דגל: אינקרדימייל (IncrediMail) - פלטפורמת אימייל ואפליקציה לפייסבוק; סמיילבוקס (Smilebox) - שירות לשיתוף תמונות וחוויות ברשתות חברתיות; SweetIM (אותה רכשה החברה ב-2012) - יישום הודעות מיידיות לפייסבוק. לדברי החברה, סך ההורדות של מוצרי פריון מסתכם ביותר מ-300 מיליון הורדות עם קהל מבקרים חודשיים לכל אתרי החברה העולה על 50 מיליון משתמשים.

כזכור, בתחילת ינואר פריון פירסמה תחזית הכנסות חזקה לשנת 2012 וצפי לשנת 2013. החברה צופה הכנסות שיא ברבעון הרביעי של 2012 כ-21 מיליון דולר, יותר מכפול בהשוואה להכנסותיה ברבעון הרביעי של 2011. בשנת 2012 כולה החברה צופה הכנסות של 61 מיליון דולר, צמיחה של 64% לעומת 2011.

מנדלבאום אמר אז כי "אנו צופים כי 2013 תהיה שנת פריצה לפריון במונחי צמיחה הן בתוצאות השורה העליונה והן בתחתונה. השיפור בתוצאותינו הכספיות נובע מצמיחה אורגנית חזקה במקביל לאסטרטגיית הרכישות שלנו ופורטפוליו המוצרים המגוון שלנו עם מגוון ערוצי הכנסות".