ד"ר אורית קמיר וד"ר יפעת ביטון זכו בפרס הקרן החדשה לישראל

הקרן החדשה לישראל וקרן דפנה העניקו את פרסי המשפט, צדק חברתי וזכויות אדם לשנת 2013 לעורכות הדין ד"ר אורית קמיר וד"ר יפעת ביטון

הקרן החדשה לישראל וקרן דפנה העניקו אתמול (ג') את פרסי המשפט, צדק חברתי וזכויות אדם לשנת 2013 לעורכות הדין ד"ר אורית קמיר וד"ר יפעת ביטון.

הפרס הוענק לד"ר קמיר בין השאר על ניסוח וקידום חקיקה ורפורמות פורצות דרך, ובראשן החוק למניעת הטרדה מינית, אשר שינה את השיח המשפטי והחברתי ביחס למאבק באלימות נפשית, פיזית ומינית, ועל פעילות אקדמית וציבורית שהובילה להעלאת המודעות למאבק בהטרדה מינית במקומות עבודה, במוסדות החינוך, בצבא, במשטרה ובכלל הציבור.

כמו כן, בנימוקים לקבלת הפרס צוין כי לד"ר קמיר תרומה מתמדת לחברה האזרחית למען קידום ערכי הכבוד והשוויון לכל, החל מכהונה כיועצת המשפטית של שדולת הנשים, עובר בהשתתפות ביסודו של ארגון "איתך-מעכי" ועד להקמת המרכז הישראלי לכבוד האדם.

הבחירה בד"ר ביטון היא על יצירתיות, תעוזה ומקוריות בפיתוח כלים משפטיים חדשניים לקידום זכויות נשים, בגין חלקה בהקמת מרכז נוגה, לליווי של ולקידום זכויותיהם/ן של נפגעות ונפגעי עבירה, הן בהליך הפלילי והן בהליכים אזרחיים לקבלת פיצויים, ועל ותרומתה לקידום שיח משפטי וציבורי המטיל אור על זכויות הקורבן ומקומו בהליך המשפטי.

מרכז תמורה שהקימה ומנהלת ביטון עוסק במניעת אפליה ומשתמש בכלים של ייצוג משפטי וייזום תביעות, קידום חקיקה ובפעילות אקטיביסטית חינוכית.

בין הישגי מרכז תמורה בשנים האחרונות - השגת פיצויים עונשיים גבוהים לנפגעות תקיפה מינית, הגבלת גובה האגרה בגין הגשת תביעות בנושאי פגיעה מינית, וביטול הנוהל שבו שונה באופן אוטומטי שם המשפחה של נשים נשואות.

"פרס הרמן שוורץ למשפט וצדק חברתי" הוא אות הוקרה שנתי מטעם הקרן החדשה לישראל למשפטן/ית על הישגים בולטים או פעילות יוצאת דופן באמצעות כלים משפטיים לשינוי חברתי, לקידום זכויות אדם, צדק חברתי ושוויון בישראל.

הפרס ניתן ע"ש פרופ' הרמן שוורץ, משפטן ופעיל זכויות אדם ותיק מ"אמריקן יוניברסיטי" בוושינגטון, אשר ייסד את התכנית להכשרת מנהיגות משפטית בתחום זכויות האדם.

פרס "קרן דפנה למשפטנית מחוללת שינוי" מטעם "קרן דפנה - נשים מחוללות יחד שינוי מייסודה של פרופ' דפנה יזרעאלי ז"ל" מוענק השנה לציון 10 שנים למותה של פרופ' דפנה יזרעאלי ז"ל, על בסיס הערכת פעילותן של המועמדות לקידום זכויות האישה והצדק החברתי בישראל, למשפטנית שהצטיינה בפעילות משפטית יצירתית ויוצאת דופן לקידום הצדק החברתי, זכויות האדם ומעמדן של נשים בישראל.