ההמלצות החמות: 4 מניות שבבים מומלצות לקנייה

UBS מציע מספר המלצות להשקעה בחברות מאחד המגזרים המחזוריים ביותר בשוק - הסמיקונדוקטורים - למרות העליות שחווה באחרונה

האם אירופה תהיה ההפתעה הכלכלית של השנה? עדיין מוקדם לקבוע, בוודאי אחרי השבוע הסוער האחרון בשווקים ביבשת. אולם רצף הידיעות החיובית משם, בהובלת הודעת 278 בנקים, כי יחזירו הלוואות לבנק המרכזי (ECB) בהיקף 137 מיליארד אירו, כבר הפתיעה.

נוספו לכך גם העובדה, כי במכרז האחרון של דצמבר אף בנק אירופי לא ניגש לחלון ההלוואות של הבנק המרכזי, מדדי מנהלי הרכש משתפרים, החשבונות השוטפים ומדדי האמון באיחוד מתאוששים אף הם. כל אלה מחזקים את ההערכה, כי שפל הצמיחה נמצא מאחורי המדינות, וככל הנראה אירופה תוכל לחזור לצמיחה נמוכה במחצית השנייה של השנה טרום הבחירות בגרמניה.

גם נתוני צמיחה ממדינות אחרות, דוגמת סין וקנדה, מחזקים את ההערכה להתאוששות הדרגתית בצמיחה השנה. נתון הצמיחה שהפתיע מטה, היה דווקא זה של ארה"ב, אולם רכיב המלאי שגרע כ-1.4% בצמיחה ברבעון הרביעי, צפוי להעלות את נתון הצמיחה ברבעון הראשון בשיעור דומה.

בחודשים האחרונים כתבנו כאן על השיפור הצפוי בכמה מגזרים מחזוריים, דוגמת התעשייה ומגזר המתכות והכרייה. הפעם נרחיב על אחד המגזרים המחזוריים ביותר בשוק - הסמיקונדוקטורים, או בשמו העברי "המוליכים למחצה". המגזר כולל תת-מגזרים רבים, דוגמת רכיבים שונים למחשבים ניידים, נייחים, טלפונים וטאבלטים, זיכרונות, ציוד ותוכנות לייצור, מצעים לשבבים, תוכנות לשיפור תהליכי ייצור ובקרה ועוד.

בסוף אוקטובר המלצנו כאן על החברות שייהנו ישירות, להערכתנו, מצמיחת שוק הסמארטפונים והטאבלטים. היום נתמקד כאמור בחברות המושפעות מתהליכים בכלל תעשיית המוליכים למחצה.

אפל, למרות שאכזבה בדוחותיה האחרונים, לא מעיבה על תחזית צמיחה השנה של 35% בשוק הסמארטפונים ושל כ-50% בשוק הטאבלטים. תחזית החברה מושפעת יותר מהעדפת צרכנים למותגים אחרים, כמו גם מצמיחת פלח השוק, בעיקר באסיה, של מוצרים זולים יותר.

חברות בתחום המוליכים המתינו לתחזית אפל, אבל גם לאלו של חברות כמו אינטל , TSMC, סמסונג ואחרות, לגבי השקעות ההון שלהן בשנה הקרובה. לתחזיות אלו השלכות מהותיות על התעשייה כולה. דוחות אינטל, לדוגמה, אמנם אכזבו בתוצאות אך הפתיעו מעלה בתחזיות השקעות ההון.

כך, אינטל צופה השקעות הון של כ-13 מיליארד דולר - הרבה מעל הצפי להשקעות של 9-10 מיליארד דולר; סמסונג צופה השקעות בסך כ-13.5 מיליארד דולר; ו-TSMC צופה השקעות הון בסך 9 מיליארד דולר. סך השקעות ההון, שהוערכו בתחילה בירידה בשנה הקרובה, מוערכות כרגע בעלייה בשיעור של כ-3%, וייתכן אף שתחזית זו תתעדכן מעלה בהמשך השנה.

גם למגמות ביקוש והיצע בתחום הזיכרונות השפעה על השקעות ההון. בתחום זיכרונות מסוג Flash Nand, שבהם משתמשים בסמארטפונים ובטאבלטים, צפוי גידול של כ-46% השנה בהיצע - להערכתנו, נתון זה לא יעמוד בגידול בביקוש, ויגרור בהמשך השנה צורך בהגדלת כושר הייצור.

השקעה מומלצת בתקופת מימושים

מדד חברות המוליכים (סימול: SOXX), שהומלץ כאן בסוף אוקטובר ואשר עלה מאז ב-15%, מסמל את הדילמה למשקיעים. חברות רבות, דוגמת אפלייד מטיריאלס, אינפיניון, TSMC ואחרות, עלו חדות באחרונה והתקרבו למחירי היעד. הדבר הופך את ההשקעה למומלצת בתקופה של מימושים, שכל שוק עובר לעתים. מדדים סחירים נוספים בתחום הם SMH ו-XSD.

מבין החברות שעדיין מומלצות, למרות העליות האחרונות, ניתן למנות את Kla Tencor (KLAC), שהכתה בדוח את התחזיות וצפויה ליהנות מהשקעות בתחום הפלאש גם בהמשך השנה. החברה מספקת מוצרים ושירותים לכל חברות המוליכים - החל במחקר ותכנון השבבים ועד מערכות בקרה לייצור, המייעלות את התהליכים היקרים ומקטינה בלאי קריטי. ההזמנות מהחברה זינקו ברבעון הרביעי, בהובלת TSMC שהכפילה אותן. החברה צופה בזהירות עלייה של כ-10% במכירות בשנה החשבונאית שמסתיימת ביוני 2014. אנו צופים שיפור חד יותר במכירות, ועלייה של כ-30% ברווח.

חברת Avago (סימול: AVGO) היא יצרנית רכיבים למגוון תחומים, הפועלת בשוק הסמארטפונים, מערכות RF, רשתות, מערכות אופטיות ועוד. רכיבי החברה משולבים באייפון 5 - מה שגרם לתנודות לא מוצדקות במחיר המניה באחרונה. מכירותיה לסמסונג צפויות לכסות על תנודתיות בהזמנות מאפל, המהווה 17% ממכירות החברה, ולשפר את הסנטימנט כלפיה.

החברה צופה צמיחה של כ-10% במכירות בשנה החשבונאית שמסתיימת באוקטובר 2013. יתרון החברה הוא בתחום תכנון רכיבי ASIC ייעודיים, שצפוי להערכת החברה להגדיל ב-2015 את נתח השוק שלה בתחום מ-18% לכ-35%. רווחי החברה צפויים לגדול השנה בכ-6%, ולהאיץ לצמיחה של 20% בשנה הבאה. החברה מחזיקה בכ-5,000 פטנטים שונים בתחומה - עובדה המחזקת את מעמדה בשוק.

חברת Nvidia היא יצרנית מובילה בתחום המעבדים הגרפיים למחשבים שולחניים וניידים, מוצרי אלקטרוניקה שונים, מחשוב ענן ועוד. לחברה פיתוחים בתחום הזיכרונות, שבו היא נהנית מתמלוגים מחברות דוגמת אינטל. החברה הכריזה בתערוכת CES האחרונה על מעבד ה-4TERA, שצפוי להגדיל את צבר ההזמנות והרווחיות העתידית. החברה הכריזה גם על שורה של מוצרים לתחום קונסולות המשחקים הצומח. החברה צפויה לפרסם דוחות ביום חמישי הבא, ומומלץ לעקוב אחרי תחזיות ההנהלה לשנה הקרובה. הכנסותיה ורווחיה צפויים לצמוח השנה בכ-5% ו-7% בהתאמה.

חברת סמסונג אלקטרוניקה (BC94.L בלונדון) מאגדת תחומי פעילות רחבים - החל ממוצרי אלקטרוניקה כסמארטפונים, טאבלטים, מסכי מחשב וטלוויזיה, ועד תחומי ייצור שונים בשוק המוליכים והמעבדים. סמסונג היא אחת החברות הצמיחה המהירות בעולם, עם צמיחת הכנסות ממוצעת של 15.5% בשנים 1995-2008. החברה הציגה בתערוכת CES האחרונה מסכים גמישים, המייצגים את מובילותה הטכנולוגית בתחומים רבים. החברה הנחתה בשמרנות לצמיחה של 10% בכנסותיה השנה, ולהערכתנו רווחיה צפויים לזנק השנה ב-40%. מכירות הניידים שלה צפויות לדוגמה לצמוח אל מעל 300 מיליון יחידות השנה.

לסיכום, תחום השבבים הוא תחום מחזורי, שצפוי ליהנות משיפור בצמיחה העולמית ומצב הצרכן במדינות השונות. ההשקעה בתחום, לאור התנודתיות הרבה בו, מתאימה למשקיעים בעלי עמידות לתנודתיות, ולבעלי אופק השקעה בינוני וארוך. בחלק מהחברות כדאי להמתין לנקודת כניסה משופרת להשקעה, לאור העליות שחוו באחרונה.

usb
 usb

* הכותב הוא מנהל השקעות ראשי ב- UBS Wealth Management Israel Ltd. לכותב המאמר ו/או לחברה עשוי להיות עניין אישי בנושא. האמור בכתבה אינו מהווה תחליף לשיווק השקעות ו/או ייעוץ השקעות המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם