חשד: פיני גרשון - קורבן לעוקץ נדל"ן; המתווך נעצר בנתב"ג

(עדכון) - משה עזרא, מתווך מרמת-אביב ג', חשוד שמכר נכסים פיקטיביים וניסה להימלט מהארץ עם מיליוני שקלים ■ בין קורבנותיו גם סלבס וספורטאים

מאמן מכבי תל-אביב בכדורסל לשעבר, פיני גרשון, ושחקן הקבוצה בהווה, מורן רוט, הם שניים מהקורבנות שנפלו בעוקץ הנדל"ן שביצע לכאורה מתווך הנדל"ן משה עזרא.

המשטרה חושדת כי עזרא מכר ללקוחות רבים נכסים פיקטיביים תוך שימוש במסמכים מזויפים ונעלם עם מיליוני שקלים שקיבל מהם.

היום (ה') אחר-הצהריים נודע כי עזרא נעצר בנתב"ג, לאחר שככל הנראה ניסה להימלט מהארץ. הוא הועבר לחקירה במשרדי מפלג ההונאה של משטרת מחוז תל-אביב.

עזרא, שעבד בעבר עבור החברה הקבלנית האחים דוניץ כאיש מכירות, חשוד כי הונה אנשים רבים בסכום המגיע למיליונים רבים של שקלים. בין הנעקצים על-ידו גם אנשי עסקים ידועים, ידוענים וספורטאים.

העיתונאית עדי מאירי חשפה בקול ישראל כי לאחר שעזרא הסתבך בחובות לשוק האפור, הוא החליט להונות את מכריו ואת לקוחותיו. עזרא מכר לנעקצים נכסים פיקטיביים בפתח-תקווה, בבת-ים ובתל-אביב. קרבנותיו של המתווך גילו את התרמית רק לאחר שהעבירו אליו את הכסף.

גורם הבקיא בפרטי הפרשה סיפר ל"גלובס" כי "מדובר במתווך ותיק שפועל רבות בשכונת רמת-אביב ג', ומשרד התיווך שבבעלותו 'מאיה ומשה ייעוץ השקעות' במרכז שוסטר עדיין פעיל. על-פי החשדות, עזרא קיבל לידיו שיקים וסחר בהם, והוא חייב סכומים בגובה מיליוני שקלים לגורמים רבים".

מחברת דוניץ ביקשו להבהיר כי "לחברה אין שום קשר לפרשה. מר משה עזרא לא הועסק בחברה. חברת דוניץ שכרה את משרד התיווך של מר עזרא במשך תקופה קצובה. כיום אין קשר עסקי בין חברת דוניץ למשה עזרא".

צילום תמונה: שלומי בוצ'צ'ו