המינהל הוריד מחיר המינימום לקרקע במשתלה

מדובר במגרש המאפשר בניית 80 יחידות דיור, שנשאר מיותם מהצעות במכרז האחרון שפורסם

מינהל מקרקעי ישראל פרסם מכרז חוזר למגרש במתחם המשתלה בתל אביב. מדובר במגרש המאפשר בניית 80 יחידות דיור, שנשאר מיותם מהצעות במכרז האחרון שפורסם. עיון במסמכי המכרז מעלה כי המינהל החליט להוריד את מחיר המינימום שנקבע על הקרקע מ-82 מיליון שקל במכרז הראשון ל-77.9 מיליון שקל במכרז הנוכחי. דמי הפיתוח על המגרש נותרו כשהיו ועומדים על 10.1 מיליון שקל.

מחיר המינימום המקורי שיקף שווי קרקע ליחידת דיור כולל פיתוח בגובה כ-1.15 מיליון שקל בעוד לאחר העדכון שביצע כעת המינהל במכרז, שווי קרקע ליחידת דיור כולל פיתוח עומד על כ-1.1 מיליון שקל. חשוב לציין שבעוד הפחתת המחיר לא נראית משמעותית, היא למעשה משקפת תיקון במחיר לעומת המתחמים האחרים אליהם כן הוגשו הצעות. מחיר המינימום למגרשים אלו עמד על בין מעט יותר ממיליון שקל ועד כ-1.1 מיליון שקל. המגרש האמור היה בעל מחיר המינימום הגבוה ביותר וזו גם ככל הנראה הסיבה שנותר מיותם בסופו של דבר.

המכרז שפורסם כאמור היום (ה') עתיד להיסגר ב-10 למרץ. גורמים בענף מעריכים שהוא יגרור הצעות מצד קבלנים ומצד קבוצות רכישה.

נזכיר שבמכרז האמור זכו החברות גינדי החזקות שיוכלו לבנות במקום 232 יחידות דיור, אפריקה ישראל מגורים שתוכל לבנות במקום 112 יחידות דיור וקבוצת רכישה שאורגנה על ידי חני הורוביץ שתוכל לבנות 28 יחידות דיור.

במקביל לפרסום המבצע דיווחה היום אחת הזוכות במכרז, אפריקה ישראל מגורים, כי התקשרה בהסכם חכירה עם המינהל וכי העסקה מומנה מהונה העצמי וכן מהלוואה מתאגיד בנקאי. עם השלמה העסקה אמר היום מנכ"ל החברה, אורן הוד: "עסקה זו, בצרוף העסקאות אותן ביצעה החברה לאחרונה מהוות עדות לחוזקה וחוסנה הפיננסי של החברה. בכוונתנו להמשיך ולחפש הזדמנויות השקעה לשימוש נכון ויעיל של יתרות המזומנים וביסוס מעמדה של אפריקה ישראל מגורים כחברה המובילה בתחום הבניה למגורים".