פרולור מציגה: גרסה חדשה לתרופה להמופיליה, בזריקה תת-עורית

החברה בכנס המופיליה גדול בחו"ל נתונים על גרסה של החברה לתרופה למחלה, שאפשר יהיה לתת בזריקה תת-עורית ולא דרך מתן תוך ורידי, מה שיכול לשנות את חייהם של חולים אלו

חברת פרולור הדואלית, הציגה אתמול (ד') בכנס המופיליה גדול בחו"ל נתונים על גרסה של החברה לתרופה למחלה, שאפשר יהיה לתת בזריקה תת-עורית ולא דרך מתן תוך ורידי, מה שיכול לשנות את חייהם של חולים אלה.

לפי שי נוביק, יו"ר פרולור, הטיפול בתרופה שקיימת היום בשוק ניתן לחולי המופיליה, אשר יש להם מחסור באנזים שגורם לדם להיקרש לאחר פציעה המלווה בדימום. התרופה הקיימת נמכרת בכ- 1.5 מיליארד דולר בשנה.

לדברי נוביק, ישנן שתי בעיות מרכזיות בתרופה הקיימת: הראשונה, שהיא ניתנת לאחר אירוע של דימום במטרה לעצור את הדימום ולגרום לקרישה. כלומר, לאורך חיי החולה הוא עובר (בממוצע פעמיים בשבוע) אירוע דימום, וישנו נזק מצטבר רב עד למתן הטיפול בתרופה הקיימת. השנייה, כי התרופה הקיימת ניתנת אינופזיה לתוך הוריד. זה גורם לכך שהרבה חולים לא יכולים להזריק לעצמם אלא חייבים להגיע מהר לבית החולים.

התרופה של פרולור הינה גרסה ארוכת טווח של התרופה הקיימת. היא אמורה לתת פתרון לשתי הבעיות שציינו למעלה ובכך לשפר ללא היכר את חייהם של חולי ההמופיליה הזקוקים לתרופה.