כהונת המשנה ליועמ"ש שרית דנה הוארכה בחודשיים

נציבות שירות המדינה האריכה בחודשיים את כהונתם של המשנה ליועמ"ש לעניינים אזרחיים, שרית דנה; וראש הרשות למשפט וטכנולוגיה, יורם הכהן

ועדת החריגים לעניין הארכת קדנציות בנציבות שירות המדינה החליטה להאריך בחודשיים את כהונתם של שני בעלי תפקידים בכירים במשרד המשפטים, שסיימו את כהונתם: המשנה ליועץ המשפטי לממשלה לעניינים אזרחיים, עו"ד שרית דנה; וראש הרשות למשפט טכנולוגיה ומידע (רמו"ט), עו"ד יורם הכהן.

בדיון שהתקיים היום (ה') החליטה הוועדה, בראשות מנכ"ל משרד ראש הממשלה הראל לוקר, לחזור בה מהחלטתה הקודמת ולהיענות חלקית לבקשת משרד המשפטים להאריך את כהונתם של השניים.

מנכ"ל משרד המשפטים, ד"ר גיא רוטקופף, פנה בשם המשרד לוועדה וביקש להאריך את כהונתם של השניים בחצי שנה, כדי לאפשר תהליך מסודר של בחירת מחליף והעברת התפקידים.

פירוש הדבר הוא שהחל מהיום ועד 6 באפריל חוזרת עו"ד דנה לשמש בתפקידה כמשנה ליועמ"ש לעניינים אזרחיים, ועו"ד הכהן חוזר לתפקיד ראש רמו"ט.

בעניין זה נענתה ועדת החריגים ככל הנראה להצעתם של שופטי בג"ץ, שהביעו מורת-רוח מהעובדה שתפקיד ראש רמו"ט, המחזיק בסמכויות סטטוטוריות רגישות, איננו מאויש.

"אינטרס ציבורי"

ממשרד ראש הממשלה נמסר בתגובה כי "ועדת החריגים דנה הבוקר בערעור שהגיש משרד המשפטים, והחליטה להאריך את כהונתם של המבוקשים בחודשיים, וזאת בעקבות חוות-דעת של היועמ"ש שהוגשה לוועדה".

ממשרד המשפטים נמסר בתגובה: "ועדת החריגים בראשות מנכ"ל משרד ראש הממשלה נעתרה לבקשת משרד המשפטים להתכנס ולעיין מחדש בהחלטתה בעניין הארכת הקדנציות של עורכי הדין שרית דנה ויורם הכהן.

"הבקשה לעיין מחדש בהחלטה נומקה על-ידי משרד המשפטים בכך שממילא לא ניתן בעת הזו ועד כינון הממשלה החדשה להמשיך את תהליך איתור, ועל כן הפתרון הטוב ביותר, ההולם את האינטרס הציבורי בנסיבות העניין, הוא שמירה על רצף תפקודי על-ידי בעלי התפקיד הנוכחיים.

"בישיבתה היום החליטה הוועדה לקבל את הבקשה והאריכה את תקופת כהונתם של עורכי הדין דנה והכהן בחודשיים.

"משרד המשפטים מחויב לעקרונות קצובת הכהונה שקבעה הממשלה, ובהתאם להם יפעל באופן מואץ, מיד עם כינונה של הממשלה החדשה, להמשיך את תהליך האיתור שהחל לפני מספר חודשים והושהה עקב תקופת הבחירות, בכוונה לסיימו בהקדם האפשרי".