איציק עוז ומשה ששון יפרדו מהשותפות עם הפניקס

קבוצת הביטוח והפיננסים הפניקס בדרך להשלים השתלטות על מלוא המניות גם בסוכנות ניהול ההסדרים הפנסיוניים השלישית שבשליטתה

קבוצת הביטוח והפיננסים הפניקס בדרך להשלים השתלטות על מלוא המניות גם בסוכנות ניהול ההסדרים הפנסיוניים השלישית שבשליטתה. החברה, בניהול אייל לפידות, הודיעה כי שותפיה בסוכנות הביטוח המוצלחת מאוד אגם לידרים - איציק עוז ומשה ששון, החליטו לממש את האופציה שניתנה להם למכירת החזקותיהם בסוכנות להפניקס.

בהתאם להודעתם על מימוש האופציה שבידם, כעת תבוצע לסוכנות הערכת שווי חיצונית, בעקבותיה השניים צפויים להיפגש עם סכום של עשרות מיליוני שקלים. להפניקס בעלות מלאה גם על סוכנויות שקל וקלע (באחרונה הושלמה רכישת מניות השותף המייסד רק בימים האחרונים).

בהפניקס ציינו כי עוז וששון הודיעו על כוונתם לממש את אופציית ה-PUT שבידם למכירת החזקה של 40% מאגם (שמחזיקה ב-60% ממניות הסוכנות בפועל) כבר באפריל 2012. הודעת המימוש ניתנה בהתאם להסכם רכישת מניות והסכם בעלי מניות של אגם מספטמבר 2005.

עוד ציינה הפניקס שבסוף ספטמבר 2012 הגיע מועד סיום תוקף הסכמי הניהול בין אגם לבין עוז וששון. "נכון למועד דיווח זה, לאחר מו"מ ממושך, הצדדים הגיעו להבנה לפיה ימונו בהסכמה שני מעריכי שווי אשר יקבעו את שווי אגם לעניין מימוש האופציה. בנוסף לדיונים על שווי האופציה, הצדדים מנהלים גם מו"מ לקראת כריתת הסכמי ניהול חדשים במקום הסכמי הניהול שמועד תוקפם הגיע לסיומם", כפי שדווח על ידי החברה. עוד נמסר כי "עד מועד פרסום דוח זה טרם הסתיים המו"מ, והסכמים כאמור טרם נחתמו".

אגם נמנית על צמרת סוכנויות הביטוח בישראל והיא נחשבת לרווחית בהרבה ממתחרותיה הישירות. ב-2011 החברה רכשה לתוכה את סוכנות בן-צבי. את עיקר המניות שלה בסוכנות (45%) רכשה הפניקס עוד ב-2005 מעוז, ששון ולידר (אז חלק מקבוצת שרם פודים קלנר).