קיבוץ האון יורחב ב-248 יחידות דיור ויהפוך ליישוב קהילתי

התוכנית חלה על שטח של כ-627 דונם, מתוכם 16 דונם מיועדים למבני ציבור, 111 דונם למגורים, 109 דונם לכפר נופש, 130 דונם רצועות שנשמרות לתנודות מפלס הכנרת ו-261 דונם שטחי ציבור פרטיים פתוחים, שטחים חקלאיים, דרכים ותשתיות

תוכנית של מינהל מקרקעי ישראל להפיכת קיבוץ האון שלחופי הכנרת ליישוב קהילתי אושרה בווד"ל צפון. על-פי התוכנית, ייבנו בשטח הקיבוץ 248 יחידות דיור חדשות שיוסיפו לאוכלוסיית היישוב כ-1,100 תושבים.

התוכנית חלה על שטח של כ-627 דונם, מתוכם 16 דונם מיועדים למבני ציבור, 111 דונם למגורים, 109 דונם מיועדים לכפר נופש פעיל, 130 דונם רצועות שנשמרות לתנודות מפלס הכנרת, 261 דונם שטחי ציבור פרטיים פתוחים, שטחים חקלאיים, דרכים, חניונים תחנת תדלוק קיימת ותשתיות.

מהמינהל נמסר כי התוכנית שאושרה כעת גובשה לאחר שהקיבוץ נקלע לקשיים והוא מונה כיום רק 28 משפחות חברי קיבוץ ועוד מספר מועט של משפחות שאינן חברות.

במסגרת התוכנית, מוצע כי מערך מבני הציבור הקיים של קיבוץ האון יהפוך למרכז הקהילתי של הישוב המתחדש. רצועת חוף הכנרת תשמר פתוחה לציבור הרחב ותפותח כטיילת נאה המשלבת פינות ישיבה, פינות משחק ותצפית על הכנרת.

כמו כן, קובעת התוכנית כי מתחמי המגורים החדשים יחולקו לשתי גזרות שונות באופי הבינוי. הגזרה המערבית הנושקת לרצועת החוף תהיה בבנייה טורית נמוכה, צמודת קרקע, והגזרה המזרחית הרחוקה מהכנרת תכלול מבנים בגובה של בין 2 ל-4 קומות.

קיבוץ האון, הממוקם לחופה המזרחי של הכנרת כ-3 ק"מ מעין גב, הוקם בשנת 1949 כהיאחזות נח"ל על-ידי עולים מפולין ומהונגריה, אליהם הצטרפו אחר כך גרעיני נוער עובד מישראל ומטורקיה.