תצוגת האופנה מוכיחה שוב את הצלחתה הגדולה של קסטרו - צפו בתמונות

תצוגת האופנה המסורתית של קסטרו הוכיחה שוב שמדובר בשחקנית המרכזית במגרש של הגדולים

תצוגת האופנה שחשפה אתמול את קולקציית אביב-קיץ 2013, הוכיחה שוב שהצלחתה הגדולה של קסטרו מתבטאת בהפיכת טרנדים עונתיים לבגדים אמיתיים. את התצוגה פתחה קבוצה משכנעת של בגדי נשים ברוח שנות השישים תחת הכותרת Black & Wild, בשילובים אול-אובר של שחור ולבן, בטקסטורות גיאומטריות משתנות, במגוון רחב של גזרות, בדגש על שמלות מיני קצרצרות וקוקטיות ששידרו נשיות חושנית במיוחד. אלה השתלבו בהמשך עם נגיעות מטאליות של פריטים בודדים ואחר כך עם הדפסים פרחוניים ססגוניים וריאליסטיים בהשראת ציורי פרחי הרוקוקו והיו גם שלל טכניקות ופיתוחים של רקמות בשילובים של ניוד ואדום שמתחו את גבולות הטכניקה המסורתית לכיוון חדשני וטכנולוגי.

משם המשיכה היציאה הראשונה של קו הגברים לכיוון ארצי יותר בהשראת החיבור שבין העולם הטרופי לבין טכנולוגיה ותרבות דיגיטלית, עם קריצה נוסטלגית אל מסיבות הטכנו של שנות התשעים, שהשתלבו בהמשך עם אלמנטים צבאיים, לצד פריטי גובלן מקוריים. קו ה- Black האלגנטי של הקולקציה, הדגיש את הגזרות המחויטות בטקסטורות מעודנות, במראה נקי, גיאומטרי ומינימליסטי.

במהלך התצוגה הורגש כי שני הקווים, של הנשים ושל הגברים, הובילו זה את זה למחוזות נינוחים יותר, אך כשהן מוצגות על אותו מסלול, כמעט מתבקש להשוות בין שתי הקולקציות: למרות שנראה היה שהקולקציה הנשית היא זו שקובעת את הטון הכללי, הקו הגברי היה משכנע יותר בבחירה העיצובית, בשמירה על איזון והרמוניה בין הצלליות, הדפוס הצבעוני ומערכות הלבוש המחושבות שהפרידו ומיזגו לסירוגין בין הקווים. כדרכן של קולקציות טובות, הקולקציה הגברית עומדת בפני עצמה גם ללא קשר להשראה. לעומת זאת, סוד כוחה של הקולקציה הנשית היה טמון דווקא בקו ה קו ה- Black של הנשים, מינימליסטי ומנצנץ במינונים מדויקים מאוד, הפריטים המוצלחים היו אלו שנשענו על אלמנטים קלאסיים ולא השתדלו יותר מדי, לצד פריטים ניסיוניים יותר ומפתיעים כמו חולצת שיפון לבנה דקיקה עם כפתורים וצווארון קטנטן שחור, שהוכיחה שגם מעצבים ותיקים יכולים עדיין לחדש עם טריקים מעניינים.

ניכר כי בקסטרו עמלים על צמצום הפערים בין חטיבת האופנה הנשית לזו הגברית ובעיקר בין רשת האופנה הישראלית לאחיותיה השבדיות והספרדיות. צמצום הקבוצות השונות של כל קולקציה לשלושה סיפורי השראה מרכזיים, בחירה מחושבת של טרנדים שהצליחו ללכוד את רוח העונה ותרגומם הענייני לבגדים לבישים ברמת מסחריות משתנה, מוכיחים שקסטרו ממשיכה להיות ממוקדת מטרה ולמצב את עצמה כאחת הרשתות המוצלחות במחוזותינו. לא בכדי, היא תספק גם בעונה הקרובה מענה מכובד למלתחה קיצית מעודכנת.