בנק ירושלים במו"מ לפתיחת סניפי וידיאו ברשת שופרסל

אם יתממש, שיתוף-הפעולה יכלול סניפונים שבהם התקשורת בין הלקוח לבנקאי מתבצעת בשיחות וידיאו ■ במקביל, הבנק מנהל מו"מ גם עם רשת רמי לוי

בנק ירושלים מנהל מגעים ראשונים עם רשת שופרסל לפתיחת סניפי הווידיאו של הבנק בסניפי הרשת הקמעונאית - כך נודע ל"גלובס".

שיתוף-הפעולה בין הצדדים, אם ייצא אל הפועל, אמור לכלול פתיחת סניפונים בגודל של כ-25 מ"ר בתוך סניפי הרשת, שבהם התקשורת בין הלקוח לבנקאי מתבצעת ברובה באמצעות שיחות וידיאו - דבר שמוזיל את עלויות התפעול.

רשת שופרסל אינה הרשת היחידה שעימה מקיים בנק ירושלים מגעים. בנק ירושלים, בניהולו של אורי פז, מנהל זה זמן מגעים גם עם רשת הקמעונאות רמי לוי, ולפי הערכות המגעים בין הצדדים עדיין מתקיימים.

בבנק ירושלים בוחנים מגוון של אפשרויות להתפתחות בתחום סניפי הווידיאומטים. הבנק קיים גם שיחות עם חברת הדלק סונול לפתיחת סניפונים בתחנות הדלק של החברה. ככל הידוע מגעים אלה לא הבשילו לעסקה.

אפשרות נוספת שבוחנים בבנק היא שיתוף-פעולה עם חברת ביטוח לפתיחת סניפים משותפים, שיציעו הן את שירותי הבנק והן מוצרים של חברת הביטוח.

מתמקד בסניפי וידיאומט

מבנק ירושלים נמסר בתגובה: "הבנק אינו מתייחס למהלכים עסקיים טרם הבשלתם. אין ספק כי סניפי הווידיאו הם בשורה צרכנית וקמעונאית שמעוררת עניין רב בשוק, ואנו בוחנים כל העת את האפשרויות בתחום, כדי להביא את הצעת הערך של הבנק לקהלים רחבים ככל האפשר".

בשופרסל סירבו להתייחס.

בבנק ירושלים רוצים להתרחב באופן משמעותי בתחום הקמעונאות. מכיוון שפריסת הסניפים של הבנק מוגבלת בשל גודלו, מצאו בבנק פתרון בדמות סניפי הווידיאומט, שעלותם נמוכה משמעותית לעומת סניפים רגילים. בבנק ירושלים פרסמו בעבר כי ההוצאות הקבועות של סניף שכזה הן 450 אלף שקל בשנה, לעומת עד 2 מיליון שקל בסניף רגיל.

אם בנק ירושלים אכן יחתום על שיתוף-פעולה אסטרטגי עם אחת מרשתות הקמעונאות, הוא יוכל להגדיל משמעותית את היקף הפריסה שלו בעלויות נמוכות יחסית.

בינתיים, עד שיחתום על שיתוף-פעולה שכזה, פותח הבנק באופן עצמאי סניפי וידיאומט. השבע נפתח סניף בפסגת-זאב, ובשבועיים הקרובים ייפתחו סניפים בכרמיאל ובתל-אביב.