באר יעקב: הזוכה לא שילם - ומנרב זכתה בקרקע

ההצעה הזוכה במכרז על מגרש בבאר יעקב, של בצלאל ברנשטיין, נפלה - ומנרב זכתה במכרז ותבנה 144 יחידות דיור ביישוב

חברת מנרב תוכל לבנות 144 יחידות דיור בבאר יעקב לאחר שהוכרזה כזוכה בהתמחרות שנערכה על מגרש ביישוב. החברה הגישה את ההצעה השנייה בגובהה בהתמחרות אולם הוכרזה כזוכה לאחר שההצעה הראשונה, אותה הגיש בצלאל ברנשטיין, נפסלה עקב אי אפשרות עמידה בתנאי תשלום הערבות בגובה 10% מסך סכום הזכייה, כך נודע ל"גלובס". בעקבות הפסילה זכתה למעשה מנרב ב'הנחה' של מיליון שקל על הקרקע כאשר הצעתה עמדה על 57 מיליון שקל לעומת ההצעה הגבוהה ביותר שעמדה על 58 מיליון שקל.

מדובר בהתמחרות שנערכה בשבוע שעבר במסגרתה עמד למכירה מגרש בשטח כ-7 דונם במערב היישוב. להתמחרות ניגשו חברות מובילות בענף כמו אפריקה מגורים, צבי צרפתי, פרץ בוני הנגב ואופטיקה נדל"ן. המגרש האמור ממוקם במשולש הרחובות שלמה בן יוסף, הברוש ושדרות האלונים וחלה עליו תב"ע מאושרת. הליך ההתמחרות היה פרי הליך פירוק שיתוף של המגרש. את המכרז ניהל עו"ד יעקב בויאר משרד בויאר, רויזן, אור שפרנט ושות' המשמש ככונס הנכסים של המגרש. כעת תובא ההצעה הזוכה לאישור בית המשפט.

מנרב תעביר 10% מהתשלום על הקרקע במועד החתימה על רכישת הקרקע לאחר שתאושר על ידי בית המשפט, כך דיווחה החברה לבורסה, 30% מהתשלום יועבר תוך 45 יום ויתרת הסכום תועבר בתום 60 יום מיום אישור בית המשפט. עוד על פי הדיווח, עלות ההשקעה בפרויקט כולל מרכיב הקרקע תעמוד על כ-164 מיליון שקל (לא כולל מע"מ) והיקף ההכנסות הצפוי בפרויקט יעמוד על כ-187 מיליון שקל (לא כולל מע"מ). סכום הזכייה של החברה משקף שווי קרקע ליחידת דיור בגובה של כ-396 אלף שקל. סכום זה כמעט זהה להערכת שמאי שנערכה על המגרש לפני ההתמחרות שנעשה על פי מפתח של כ-400 אלף שקל לקרקע ליחידת דיור.