תיק בירקין: ההימור הבטוח של הרמס שמוביל להכנסות שיא

‏‏רשימות ההמתנה לתיקי היד של הרמס כה ארוכות, כך שהמתנה לתיק במחיר 10,000 דולר עלולה לארוך שנה תמימה

‎‎במשך עשרות שנים ידעו קורבנות האופנה שתיק בירקין הוא הימור סגנוני בטוח - בתנאי שהצלחת לשים יד על תיק כזה. הביקוש הזה הופך את יצרנית התיק, הרמס אינטרנשיונל, להימור הבטוח ביותר בתעשיית המותרות בכל הנוגע לצמיחת המכירות.

‏‏רשימות ההמתנה כה ארוכות, כך שהמתנה לתיק במחיר 10,000 דולר עלולה לארוך שנה תמימה. הביקוש לתיקי היד של הרמס מוכיח שכי חברה, שלהערכת אנליסטים תדווח מחר (ג') על הכנסות שיא, מסוגלת לקבוע בעצמה את איכות ביצועיה הפיננסיים.

‏בניגוד ל-‏LVMH‏ מואט הנסי לואי ויטון, שדיווחה בחודש שעבר על קיפאון בהכנסותיה של יחידת מוצרי העור שלה, המגבלה העיקרית על מכירותיה של הרמס היא כושר הייצור שלה והרצון לשמור על האקסלוסיביות של המותג.

‏‏‏"המגבלה למה שהרמס מוכרת זה היא הכמות שהיא מסוגלת לייצר", אמר לוקה סולקה, אנליסט שעומד בראש יחידת סיקור מוצרי המותרות ב-‏Exane BNP Paribas‏ בלונדון. לדבריוף ההכנסות "הן מה שאנשי החברה מחליטים שההכנסות יהיו".‏

‏הרמס, שבנובמבר העלתה את תחזית הצמיחה האורגנית שלה ל-2012 ליותר מ-13%, עמדה או עלתה על יעדי המכירה השנתיים שלה בכל שנה מאז 2007. בשנתיים האחרונות גדלה ההכנסה הרבעונית בקצב של 13%-22%, על בסיס שערי חליפין קבועים, בהשוואה לקצב של 6%-15% ב-‏LVHM‏.‏

לאחר ירידה קלה אשתקד, העפילה מניית הרמס ב-9% מתחילת השנה הנוכחית, לעומת ירידה במניית ‏LVMH‏ באותה התקופה. ב-3 השנים האחרונות זינקה מניית הרמס ב-157%, לעומת עלייה של 75% במניית ‏LVMH‏ ועלייה של קרוב ל-100% במניית ‏PPR‏, הבעלים של גוצ'י.

‏תיקי בירקין הפכו לסמל של סגנון מהרגע שהשחקנית ג'יין בירקין פירטה למנכ"ל הרמס לשעבר, ז'אן-לואי דומא, את התכונות הרצויות לה בתיק יד, והפכה למוזה שבהשראתה עוצב התיק הידוע. כל תיק נוצר בעבודה ידנית של בעלי מלאכה מיומנים ששוקדים עליו במשך שעות, וכל תיק נחתם בידי היוצר.

תהליך זה, יחד עם הקושי הידוע להשיג מיידית תיק כזה אם אינך ליידי גאגא או בת למשפחת קרדשיאן, שומר על מיקומו של תיק בירקין בפסגת האופנה הנצחית.