שבוע בסטייל: קבלו את כל אירועי האופנה של השבוע האחרון

תצוגות מקומיות ובינלאומיות, השקות אורגניות חגיגיות וספר אחד שעשה עלייה - מקבץ חדשות אופנתי במיוחד

H&M משיקה קולקציה ידידותית לסביבה

אקו-סטייל

הצלת היקום מעולם לא נחשבה לאג'נדה אופנתית יותר

זה לא חדש שאופנת השמירה על הסביבה צובעת בירוק קולקציות רבות, ובשנים האחרונות אף החלה לנטוע שורשים גם ברשתות המסחריות הגדולות. ונסה פאראדי היא הפנים של קולקציית H&M Conscious, שתושק בחודש הבא בחנויות הרשת כחלק מהתחייבות שוטפת של הרשת השבדית לשאוף לעתיד עם אופנה המתחשבת יותר בסביבה. הקולקציה האביבית, הכוללת נשים, גברים וילדים, היא פרחונית, אופטימית ורומנטית, ועשויה בדי כותנה ופשתן שלא נעשה בהם שימוש בכימיקלים מסוכנים בתהליך הייצור שלהם.

בהמשך העונה, צפויה לנחות אצלנו גם קולקציית בגדי ערב "אקסלוסיב" עם אותה אג'נדה. עבור גברברי העיר האורבניים, מושקת גם קולקציית BRICK LANE BIKES - הכוללת 11 פריטי לבוש המיועדים לרכיבה על אופניים. הקולקציה עשויה מחומרים ממוחזרים ואורגניים, המשלבים באופן מקורי אופנה ופונקציונאליות. כל פריט עוצב גם לרכיבה וגם ללבישה במהלך היום, כמו ז'קט רכיבה שעשוי מחומרים דוחי מים ונושמים, עם פתחי אוורור מתחת לשרוולים, ורצועות פנימיות המאפשרות ללבוש אותו כתרמיל גב.

יחד עם השקת הקולקציה הידידותית, הכריזה הרשת השבדית גם על פרויקט איסוף הבגדים החדש בחנויות הרשת: לקוחות בכל השווקים יוכלו למסור בגדים ישנים לחנויות נבחרות של הרשת בכל מדינה ובתמורה לכל שקית יקבלו שובר מתנה של 20 שקל לקנייה ברשת, על כל רכישה של 150 שקל. הבגדים ייאספו בקונטיינר שימוקם בחנות, ולכשיתמלא יועבר למרכז לוגיסטי מיוחד, בשיתוף עם חברת "אייקו", למטרות של לבוש חוזר. בכל מדינה תקבל החברה על כל קילוגרם שיישלח ממנה סכום כסף מסוים שייתרם על ידה לארגון/עמותה מקומיים - אצלנו לעמותת משאלת לב.

הקולקציה תהיה זמינה בסניפי הרשת ב-14 במרץ.

קולקציית בגדי הרכיבה תושק בסניפי הרשת ב-7 במרץ.

איסוף הבגדים יחל מחר, בסניפי הרשת בקניון עזריאלי בתל-אביב, גרנד קניון בחיפה וקניון בת ים. ניתן יהיה למסור עד שתי שקיות ביום.

שבוע האופנה בניו-יורק

ההצגה חייבת להימשך

שבוע האופנה של ניו-יורק הוכיח שגם בעונת שלגים כבדה במיוחד יש מי שמצליח לנער אותה מתרדמת החורף

תחת מעטה של שלג כבד, שהקשה גם על הניו-יורקים המעודכנים ביותר להיראות אופנתיים, התקיים השבוע שבוע האופנה של ניו-יורק. על אף שהוא מסמן מדי עונה את יריית הפתיחה החגיגית של שבועות האופנה בשאר בירות האופנה בעולם (לונדון, מילאנו ופריז), בעשור האחרון הוא נחשב דווקא לשבוע אופנה פחות מרגש ופחות מעניין. ובכל זאת, אם לשפוט על-פי התצוגות שהתקיימו שם השבוע, נדמה שבעונות האחרונות חלה התעוררות מורגשת בתעשייה האמריקאית המנומנמת וחלק ניכר מהמעצבים האמריקאים נגמלים יפה מהאובר-מסחריות שהעניקה להם מלכתחילה את דימויים הבעייתי.

הפעם חזרו המעצבים לשחק בטריטוריה המוכרת של בגדים מרובי הדפסים, אך לא הסתפקו בשחזור רעיונות ישנים והעניקו להדפסים ממד נוסף באמצעות שימוש בחלוקות גראפיות מודרניות, ששיוו לבגדים מראה מתעתע, שהושלם עם הניגוד של צבעים כהים לצד בהירים, בדגש על אדום, כתום, סגול והירוק החאקי שהוכרז על-ידי חברת פאנטון כצבע המוביל לעונת החורף הבאה.

ספר צילומים חדש של מריו טסטינו

ספרות יפה

ספרו החדש והמדובר של הצלם מריו טסטינו, שעושה עלייה לארץ, יוכל לחמם בכבוד את שולחן הקפה

אופנה במהותה היא דינמית ומשתנה כל הזמן, אך בתקופה שבה טרנדים לוהטים הופכים בן רגע לחדשות של אתמול, נדמה שהמקום העיקרי שאפשר למצוא בו אמירה אופנתית מקורית, הוא דווקא ספרים המתעדים את ההיסטוריה, הגזרות, הצבעים, התנודות והטעם הייחודי. ספרו חדש של הצלם האגדי מריו טסטינו - MARIO TESTINO PRIVATE VIEW, הושק עם חגיגות פתיחתה של תערוכה מצילומיו בסין ומקבץ לראשונה מבחר מהטובות בעבודותיו.

ב-30 שנות עבודתו כצלם, טסטינו הפרואני נדד בכל העולם וצילם שערים עבור מגזיני אופנה מובילים כמו ווג וואניטי פייר, ואף יצר קמפיינים למותגי אופנה כמו ברברי, ורסאצ'ה ודולצ'ה ודולצ'ה וגבאנה. תערוכות יחיד שלו מוצגות בגלריות ברחבי העולם וניתן למצוא את עבודותיו באוספיהם הקבועים של מוזיאונים שונים.

בין מאות התצלומים האייקונים, האומנותיים והיפים המופיעים בספר, ניתן למצוא כוכבות כמו גווינית' פלטרו וג'ניפר לופז, לצד דיוקנאות של הנסיכה דיאנה והמשפחה המלכותית. את הספר חותמות שלל עבודות פרסום והפקות אופנה עדכניות ההופכות אותו לפריט חובה לאספנים.

הספר, מבית ההוצאה לאור של חברת TASCHEN, הודפס במהדורה מוגבלת של 1,500 עותקים בלבד הממוספרים ברחבי בעולם, מתוכם עשרה עותקים בלבד נחתו בישראל. המהדורה המיוחדת מגיעה בקופסת פלסטיק תלת-ממדית מרשימה ביותר, באחד משלושה הצבעים - ירוק, סגול, ורוד, כשעל כריכת הספר העבה והמהודרת צילום הולוגרפי של מלכת הפופ ליידי גאגא.

הספר נמכר בימים אלה במתחם סטימצקי במסגרת יריד ירושלים הבינלאומי המתקיים לאורך כל השבוע, ולאחר מכן ניתן יהיה להשיגו בסניפי הרשת בלבד ומחירו 3,900 שקל.

למידע נוסף ניתן לבקר בכתובת www.mariotestino.com

תצוגת הקיץ של קסטרו

כמו גדולים

תצוגת האופנה המסורתית של קסטרו הוכיחה שוב שמדובר בשחקנית מרכזית במגרש של הגדולים

תצוגת האופנה של קסטרו, שחשפה אתמול את קולקציית אביב-קיץ 2013, הוכיחה שוב שהצלחתה הגדולה של החברה מתבטאת בהפיכת טרנדים עונתיים לבגדים אמיתיים. את התצוגה פתחה קבוצה משכנעת של בגדי נשים ברוח שנות ה-60 תחת הכותרת Black & Wild, בשילובים אול-אובר של שחור ולבן, בטקסטורות גיאומטריות משתנות, ובדגש על שמלות מיני קצרצרות וקוקטיות, ששידרו נשיות חושנית במיוחד. אלה השתלבו יפה עם נגיעות מטאליות של פריטים בודדים ובהמשך עם הדפסים פרחוניים ססגוניים בהשראת ציורי פרחי הרוקוקו.

קו ה-Black האלגנטי של הקולקציה הגברית, הדגיש את הגזרות המחויטות, בטקסטורות מעודנות, במראה מינימליסטי.

שני הקווים, של הנשים ושל הגברים, הובילו זה את זה על המסלול למחוזות נינוחים יותר, אך כשהם מוצגים על אותו מסלול, כמעט מתבקש להשוות בין שתי הקולקציות: למרות שנראה היה שהקולקציה הנשית היא זו שקובעת את הטון הכללי, הקו הגברי היה משכנע יותר בבחירה העיצובית, בשמירה על איזון והרמוניה בין הצלליות, הדפוס הצבעוני ומערכות הלבוש המחושבות שהפרידו ומיזגו לסירוגין בין הקווים.

ניכר כי בקסטרו עמלים על צמצום הפערים בין חטיבת האופנה הנשית לזו הגברית ובעיקר בין רשת האופנה הישראלית לאחיותיה השבדיות והספרדיות. צמצום הקבוצות השונות של כל קולקציה לשלושה סיפורי השראה מרכזיים, בחירה מחושבת של טרנדים שהצליחו ללכוד את רוח העונה ותרגומם הענייני לבגדים לבישים ברמת מסחריות משתנה - מוכיחים שקסטרו ממשיכה להיות ממוקדת מטרה ולמצב את עצמה כאחת הרשתות המוצלחות במחוזותינו.