הליך הפרה נגד קשת על הנחות בפרסום לערוץ 24

בתוך כך, הרשות השנייה דחתה סופית את בקשת קשת לשדר בערוץ 2 את גמר התוכנית "אייל גולן קורא לך"

הרשות השנייה פתחה בהליך הפרה מול זכיינית ערוץ 2 קשת, על מתן הנחות מרחיקות לכת במחירי הפרסום ששילם ערוץ 24.

ל"גלובס" נודע כי התקנה שעליה התבססה הרשות השנייה בהחלטה היא של "העדפת מפרסם".

ברשות השנייה אומרים כי "מדובר בהפרת הנחיית מועצת הרשות השנייה, אשר בעת אישור הגדלת החזקות קשת בערוץ 24 הדגישה כי ניתן לקדם את ערוץ 24 בערוץ 2 בדרך של פרסומת בלבד, תוך עמידה בהוראות הדין לעניין פרסום ערוץ 24 בערוץ 2".

למרות העובדה שערוץ 24 אכן קודם בפרסום, ברשות השנייה מצאו כי העובדה שקשת העניקה לערוץ השייך לה הטבות בזמן הפרסום, מהווה קידום אסור.

יש לציין כי ההחלטה להעניק למפרסמים זמן פרסום בהנחות משמעותיות נהוג במיוחד בתקופה שבה יש זמן פרסום שלא היה לו ביקוש. הדבר מקובל על-ידי הרשות השנייה ואינו מוגבל, ואולם לא כך הדבר בכל הנוגע לערוץ 24.

גמר "אייל גולן קורא לך" - לא בערוץ 2

בתוך כך, מנכ"לית הרשות השנייה, איילת מצגר, החליטה באופן סופי שלא לאשר את בקשת קשת להעביר את שידור גמר התוכנית "אייל גולן קורא לך" בערוץ 2.

התוכנית משודרת בימים כתיקונם בערוץ 24, שם היא זוכה להצלחה רבה. לדברי מצגר, "שידור בערוץ 2 של התוכנית 'אייל גולן קורא לך' המשודרת בערוץ 24 הינו אסור על-פי החלטת מועצת הרשות השנייה".

מקשת נמסר בנושא הפרסום כי הזכיינית "מתנהלת באופן ישיר מול הרשות השנייה". באשר לגמר "אייל גולן", נמסר מקשת כי "אנו נמצה את התהליך מול הרשות ובמידת הצורך גם מול ועדת טלוויזיה".

הפקת התוכנית הוסיפה כי "יש כאן הזדמנות לאפשר לתוכנית שמאד מצליחה בערוץ 24 להגיע ללבו של הפריים-טיים. תמוה שהרשות השנייה לא בוחנת את הסוגיה באופן ענייני ובוחרת לדחוק את התוכנית מחוץ לערוץ ברודקאסט".