"גלובס" מציג: הקמפיינים הלוהטים של אביב 2013 - צפו בתמונות

הנה כמה מהקמפיינים האלגנטיים, המתוחכמים והמאופקים לעונת אביב-קיץ 2013, הנפרסים בימים אלה על-גבי הדפים במגזינים

קמפיינים של מותגי על נולדים רק אחת לעונה. התוצאות, החושניות להפליא, הן תוצר של תהליך שנמשך חודשים ארוכים, שבו נרקמות יחד כל המחשבות היצירתיות, האמנותיות והאופנתיות של בתי האופנה הגדולים, כדי להותיר את הרושם העז ביותר על עולם האופנה הבינלאומי ולהביא עוד קצת אסתטיקה לחיינו - והרבה כסף לכיסם. הנה כמה מהקמפיינים האלגנטיים, המתוחכמים והמאופקים לעונת אביב-קיץ 2013, הנפרסים בימים אלה על-גבי הדפים במגזינים ועל קירות הבניינים בעולם - שבוודאי יגרמו גם ללא מעט ארנקים להיפתח בהתאם.

סיפור כיסוי/ ג'אסט קוואלי

בהמשך ישיר למגמת הצבעוניות שעומדת לשטוף את האביב הקרוב, פלטת הצבעים של הקו הצעיר מבית רוברטו קוואלי עזה לא פחות.

בקמפיין העונתי היפה הזה, שצולם באיביזה על-ידי הצלם האיטלקי ג'יאמפאולו סגורה, התוצאה היא די דרמטית, ולא באופן מפתיע: הרי הקמפיין משקף היטב את הלך הרוח של בית האופנה הפרובוקטיבי, עם נוכחות עזה ביותר של הדפסים פרחוניים ומנומרים לרוב (אלא מה?); וכן עם שילוב קשרים אמיצים של מטפחות ושל כובעים. כרגיל, אצל קוואלי, כל פריט לבוש כזה יכול לבדו לשדרג ארון בגדים שלם.

מנצנצים /סברובסקי

על אף שהקמפיין של המותג המנצנץ נראה כמו חוצן ביחס לקמפיינים העונתיים האחרים, עדיין מדובר בזווית יוצאת דופן וייחודית, כפי שמבטיחה הכותרת שלו: "כל הדברים יוצאי הדופן".

ניק נייט אמון על הצילום המדויק, והדוגמניות קנדיס סוונפול ולילי דונלדסון מדגימות את הדגמים הבוהקים של מותג התכשיטים, המופיעים דווקא במסכה, בקסדת אופניים, בכפפות ובמשקולת המכוסות בקריסטלים של סברובסקי. על אף שכל-כך הרבה אבנים מנצנצות דחוסות שם, האווירה עדיין נותרת קלה ורומנטית.

תמיד אותו חלום / גוצ'י

ברק, נצנוץ וזוהר - צבעי הקמפיין של גוצ'י העונה הם לא פחות ממהפנטים, והצילומים (של הצמד מרט אנד מרכוס - ראו גם בסעיף למטה) עושים את העבודה. המתכון של גוצ'י להצלחה באביב הזה כולל שרוולים גדולים, צלליות המושכות את העין, הדפסים של בעלי חיים, קפלים, מחשופים עמוקים ופרטים מופשטים. על אף שתעוזה זוכה לעידוד באביב הזה על-ידי רוב המותגים בענף, בגוצ'י היא מקבלת פרשנות יצירתית וחד-פעמית בתלבושות אלגנטיות ותוססות, המשלבות אנרגיה ותחכום.

מאצ'ואיזם / ורסצ'ה

כיאה לראוותנות המאצ'ואיסטית המאפיינת את הלך הרוח של ורסצ'ה, גם הקמפיין האמנותי הזה, שצילם צמד הצלמים המוערך מרט (אלאס) ומרכוס (פיגוט) מגלם את החושניות הגברית במיטבה (באמצעות שורה ארוכה של גברים מסוקסים), כשעל כולם מנצחת הדוגמנית קייט מוס האגדית. "כל תמונה היא עבודת אמנות", אמרה דונטלה ורסצ'ה על הקמפיין, ובצדק. על אף שהבגדים הפכו לעניין שולי, דווקא הגישה המינימליסטית-פרובוקטיבית הופכת את הקמפיין הזה לחגיגה.

אוונגרד / אלכסנדר מקויין

את הבגדים המפוסלים שיצרה שרה ברטון מדגמנת ראקל זימרמן האגדית בקמפיין הדי אוונגרדי הזה של בית האופנה הבריטי אלכסנדר מקווין.

לצילומים אחראי הצלם דיוויד סימס, שהיטיב להמחיש את הדבש שנשפך מפניה של זימרמן, המספק את הניגודיות הקונטרסטית לבגדים האומנותיים.

קלאסיקה מודרנית / מולברי

מלבד הרושם החזותי המיידי, כל פריט - החל בבגדים וכלה בתיקים ובנעליים - בולט בעושר ובתחכום. זוהי עדות מהימנה למלאכת המחשבת של האמנים בסטודיו של מותג התיקים האיטלקי, המשכללים את ההנאה ממותרות לדרגות אמנות. לשמחת האוהדים הנאמנים של המותג, מדובר בצלליות מחודשות לתיקים הקלאסיים, שנראים מודרניים במיוחד כשהם מופיעים על הדוגמנית מייגן קוליסון בקמפיין שצולם על-ידי טים ווקר בבית מתפורר מחוץ ללונדון.

שחמט / לואי ויטון

כל-כך הרבה קמפיינים סובבים סביב פנטזיה רומנטית, אבל מארק ג'ייקובס, המנהל האמנותי של בית האופנה הצרפתי, מתמקד דווקא באישה המודרנית שבטוחה בעצמה.

אפשר לראות את הביטוי הזה כמעט בכל פריים בקמפיין, במיוחד בזכות התמונות הקלידוסקופיות של הדגמים המהונדסים למשעי. ברוח שנות ה-60 המינימליסטיות, הקונספט הוא אישה שיודעת בדיוק לאן היא הולכת ואת מי היא רוצה לראות.

לצד הבגדים המודרניים והשיקיים, תחושת הביטחון והעוצמה הנשית שאופפת את הקמפיין המושקע הזה מקבלת חיזוק עם שלל הדוגמניות הלכאורה משוכפלות, שמפגינות נשיות אופנתית לפני המצלמה של סטיבן מייזל האגדי - שלוקח כבר כמה עונות רצופות את הקמפיין כולו צעד אחד קדימה.

לוקיישן, לוקיישן/ הרמס

תחת הטייטל "It's a Sporting Life" בית האופנה הצרפתי יוצא בהצהרה ספורטיבית-אופנתית על הגיל שבו אפשר להתחיל. על הצילומים היפים והססגוניים אמון הצלם נתניאל גולדברג שמוסיף בעדשתו, כהרגלו, הרבה קסם ורומנטיקה לאווירה הקסומה של הקמפיין, שלא לדבר על הלוקיישן: יופיו של אגם קומו באיטליה, המישורים הירוקים והאגם בגווניו הכחולים, כמו הבגדים של הרמס, באים לידי ביטוי במגוון הרחב של הצבעים המאפיינים אותו. מספיק מבט אחד בתמונות האלה, כדי לחוות את רוח ההתרגשות והאנרגיה שמאפיינת את הסטייל שמציעים העונה בהרמס.