האם זה השחקן הכי טוב בעולם?

מחקר סטטיסטי מוכיח: לפחות בכל הקשור ליכולת של גארת בייל להחזיק את הכדור תחת לחץ של הגנות, מדובר על השחקן הגדול ביותר בכדורגל

גארת בייל, הקשר הוולשי הזריז של טוטנהאם האנגלית, הוא הכדורגלן הכי טוב בעולם - לפחות בכל הקשור ליכולת שלו לשמור על הכדור תחת לחץ. כך עולה ממחקר שנערך באוניברסיטת קולומביה שבניו יורק, והשתמש בנתונים של חברת הסטטיסטיקה והאנליזה הבינלאומית "אופטה ספורטס".

על-פי המחקר, בייל שומר על הכדור מבלי לאבד אותו לאורך מרחק ממוצע של 6.86 מטרים. דויד סילבה, הקשר הספרדי של מנצ'סטר סיטי, במקום השני עם 6.80 מטר; דייויד הויילט מבלקבורן רוברס במקום השלישי.

הסבר קצר על המחקר: בניסיון להבין מי השחקנים שלא מאבדים את הכדור, תחת לחץ של הגנות היריב, לאורך המרחק הגדול ביותר - נבדקו נתוני החזקת הכדור של הכדורגלנים מהשליש האחרון של המגרש ומעלה, מתוך הנחה שזהו אזור צפוף מאד בהם שחקני ההגנה שואפים כמעט תמיד ללחוץ ולחלץ את הכדור. הבדיקה, שמתייחסת לנתוני עונת 2011/12 בחמש הליגות הבכירות באירופה (אנגליה, ספרד, איטליה, גרמניה, צרפת), לא התייחסה להחזקת כדור בשליש האחרון של המגרש במהלך התקפות מתפרצות, או בהחזקת כדור באגפים, הצפופים פחות בשחקני הגנה.

רובין ואן פרסי, חלוץ מנצ'סטר יונייטד שבמהלך עונת הבדיקה עדיין שיחק בארסנל, במקום הרביעי בדירוג (6.60 מטר); ויקטור מוזס (וויגאן, 6.50 מטר) חמישי.

אם חסרים לכם השמות של שני השחקנים הטובים בעולם, הסירו דאגה: כריסטיאנו רונאלדו מריאל מדריד במקום השמיני עם 6.20 מטר; ליונל מסי מברצלונה הרחק מאחור, במקום ה-28 בלבד, עם 5.71 מטר (אולי זה נובע מנטייתו של "הפרעוש" למסור את הכדור הרבה יותר מרונאלדו).

אגב, יש גם נציגות ישראלית לרשימה שהכינו באוניברסיטת קולומביה: החלוץ עדן בן בסט, שבמהלך משחקיו בברסט הצרפתית בעונה הקודמת (עבר בחלון ההעברות האחרון לטולוז), רץ עם הכדור 6 מטר בממוצע מבלי לאבד אותו (מקום 18 בדירוג הכולל).