כדאי להתעדכן: שתי בשורות בעולם העיצוב

בשורה ישראלית: יריד "צבע טרי" מוסיף אליו השנה את תחום העיצוב ■ בשורה צרפתית: Robba Edition יוצאת בסדרת רגלי שולחנות

1. מעצבים יריד

יריד האמנות "צבע טרי" יתקיים השנה זו הפעם השישית, לאורך שלושה ימים בחודש מאי. השנה, לראשונה, יתקיים לצד יריד האמנות גם יריד "עיצוב טרי", במתכונת דומה לזו של תצוגת האמנות. התקציב להקמת יריד העיצוב יגיע בחלקו מפרויקט ראשון מסוגו של מימון המונים, בהיקף של 400 אלף שקל. כבכול שנה, נודד היריד ללוקיישן חדש ומתפתח, והפעם יתקיים במתחם הלוגיסטי החדש של עיריית תל-אביב, בתל גיבורים.

מעצבים וחברות עיצוב הפעילות מעל לשלוש שנים הוזמנו להגיש הצעות להשתתפות ביריד העיצוב בתשלום (3,500-7,000 שקל, על-פי שטח התצוגה). בנוסף פתוחה בפני מעצבים צעירים נבחרים תערוכת חממה במימון היריד.

בעקבות הצלחת היריד בשדה האמנות, שואפות היזמיות, יפעת גוריון, המשמשת כאוצרת ראשית ושרון טילינגר, המנכ"לית, לחולל פעילות גם בתחום העיצוב העכשווי וחשיפתו לקהל - בעיקר לאספנים. על הייעוץ האוצרותי בתחום העיצוב אחראיות האוצרת העצמאית נירית נלסון ומנהלת מוזיאון העיצוב בחולון גלית גאון. עוד מעורבות בפרויקט האוצרות עמי שחר וסלומה פקיאל, בעלות design space.

"מטרות היריד הן לאפשר חשיפה, הכרה והכנסה למעצבים ולעוסקים בעיצוב, לקרב את הקהל הרחב לעיצוב במיטבו, ולענות על הביקוש הגובר מצד אוהבי עיצוב ואספנים לרכישת פריטים מקוריים וחדשניים", מסרו גוריון וטילינגר.

לצורך הפקת הפרויקט הן שואפות לגייס תמיכה כספית מהקהל באמצעות האתר www.headstart.co.il, המתמחה בגיוס כספים לפרויקטים יצירתיים. המשקיעים נקראים לתרום בין 70 ל-10,000 שקל ומקבלים בתמורה הטבות ביריד. בדרך זו הקהל הופך לשותף ומעורב רגשית בהפקה. מימון המון לפרויקטים יצירתיים הוא טרנד מצליח בעולם. בארץ זכור המודל בהקשר של ההתגייסות לצילום ים המלח של ספנסר טוניק - שהוצג ביריד צבע טרי האחרון.

2. עיצוב על רגל אחת

אל תסתכלו בשולחן, אלא במה שמתחתיו. כך לפחות מומלץ לעשות כשרגל השולחן ניצבת על אחת הדוגמאות מקולקציית הרגליים המעוצבות של חברת העיצוב הצרפתית Robba Edition. החברה החליטה להתמקד בפריט השגרתי והשולי לכאורה הזה, ולהעניק לו נוכחות עיצובית. היא עושה זאת באמצעות שורה של מעצבי-על, ביניהם כריסטיאן גיאון, אריק לוי הישראלי החי ועובד בצרפת, סטודיו 0:0, סטודיו at once ואחרים.

סדרת רגלי השולחנות "קולקציה 730" (גובה שולחן סטנדרטי הוא 730 מ"מ), מחזירה לחיים את הקונספט המודולרי והפרקטי של "חמורים", שעל גביהם ניתן להניח משטח שולחן לפי בחירתכם. מה שפעם שימש רק לשולחנות זמניים באירועים או כפתרון זול למשטח עבודה, קיבל תפנית והפך למוצר מעצבים ייחודי ואף יוקרתי.

חברת אליתה ליוינג החליטה להביא אותן לישראל, מתוך מחשבה שהפשטות והיוקרתיות ידברו אל הצרכן הישראלי, שאוהב להיות מעורב בפרטים הקטנים. הרעיון הוא חלק מהטרנד הבולט של שיתוף הצרכן בתהליך העיצוב. כך, אתם מוזמנים לבחור לא רק את המראה של הרהיט, אלא לשלב בין מרכיביו ולהעניק לו אופי אישי וחד-פעמי.

השמרנים שבינינו יבחרו אולי בסט רגליים זהות ואילו הנועזים יעדיפו רגל אחת "סולידית" בעלת מראה גיאומטרי פשוט ואחרת הנשענת על עיצוב של שולחן עתיק או על קת של גרזן - יש גם כאלה.

טווח האפשרויות הרחב לא מתאים לכל אחד. אך למי שאוהב לשחק ולהגשים רעיונות עיצוביים מקוריים - זוהי אופציה חדשה ומסעירה למדי.

מחיר רגלי השולחן נע בין 1,615 ל-2,890 שקל