בר-טל: "דרישת המידע מחברות הסלולר - ללא אישור"

מנכ"ל משרד התקשורת ביטל בקשה ששלח אגף ההנדסה במשרד בעקבות התקלה בפלאפון ■ הבקשה נועדה לברר האם ישנן נקודות כשל ברשתות הסלולריות ■ בר-טל: "נושא שרידות הרשתות מטופל מול צה"ל ומערכת הביטחון"

עדכון לשימוע שיצא לחברות הסלולריות בוטלה על ידי מנכ"ל משרד התקשורת עדן בר טל. האירוע התרחש בעקבות התקלה בפלאפון ולאחר שאגף ההנדסה במשרד התקשורת הוציא למפעילים בקשה למסירת מידע הנדסי בנוגע לרשתות שלהן. מדובר במידע נוסף, שבו התבקשו המפעילים לדווח על נקודות כשל שעשויות להתגלות ברשתות הסלולריות. אלא שכאמור, הדרישה לתוספת מידע נתקלה בהתנגדות דווקא מצידו של מנכ"ל משרד התקשורת שדרש לבטל את בקשת אגף ההנדסה שלו.

בעקבות זאת, יצאה הודעת מייל למפעילים הסלולריים והם התבקשו לא להתייחס לפנייה.
הסיבה לבקשה לתוספת המידע באה בעקבות התקלה בפלאפון כאמור, לאחר שהתברר שמערכות הגיבוי שהיו אמורות לכאורה למנוע את קריסת המרכזייה הראשית - לא הגיבו.

זו נקראת נקודת כשל, משום שאם התוכנה במרכזיית הגיבוי היא אותה תוכנה בדיוק כמו במרכזייה הראשית, אזי הגיבוי ייכשל גם כן במקרה של באג במערכת.

בבקשת המידע התבקשו המפעילים לציין היכן יש נקודות כשל במערכות שלהם וזאת לא לצורך חיובם בתיקון המערך, אלא לצורך איסוף מידע.

נציין, כי לא ברור האם המשרד יכול להתערב ולהורות להם לפתור נקודות כשל משום שמדובר בפתרונות טכנולוגיים מאד מורכבים ויקרים וספק אם ניתנים לביצוע, אבל לא היה מזיק שהמשרד יקיים על כך דיון.

בינתיים מסתבר כי החלטת בר טל לבטל את הבקשה לתוספת המידע הייתה כי הוא סבר שמדובר בחוסר סמכות וכי הוא סבור שהנושא מטופל במקום אחר, מול צה"ל ומשרד הביטחון בסוגיית קריסת רשתות סלולריות בשעת חירום, ולכן החליט לבטל את הבקשה.