בירן היי-טק הישראלית נרכשה במיליוני דולרים

ספקית התקשורת הגרמנית Adva Optical רכשה את החברה הישראלית שמתמחה בפיתוח תשתיות לסלולאר

רכישות בישראל ע"י חברות אירופאיות בכלל וגרמניות בפרט אינן מחזה נפוץ. רוב העסקאות כאן, בעיקר בתחומים הטכנולוגיים הכבדים, נעשות ע"י חברות אמריקניות. כמה עסקאות יוצאות דופן בכל זאת התבצעו כאן, בראשן עם SAP בתחום התוכנה הארגונית ועם Carl Zeiss בתחום השבבים. כעת מתווספת לרשימה חברה נוספת, ספקית ציוד התקשורת Adva Optical רכשה את חברת בירן היי-טק הישראלית, שמתמחה בפיתוח תשתיות לרשתות סלולאריות. היקף הרכישה הוא כמה מיליוני דולרים במניות.

גיל בירן, המייסד, המנכ"ל ובעל השליטה בחברה, הוא שחקן ותיק בעולם ציוד התקשורת הישראלי. ב-2008 החליט להקים חברה שתספק עבודות ייעוץ בתחום וכן בפיתוח פתרונות מלאים עבור ייעול הפעילות של הרשתות הסלולאריות, עם דגש על רשתות הדור הרביעי בסלולארי (LTE).

Adva היא חברת ותיקה, שהוקמה ב-1984, ומכרה בהיקף של כ-330 מיליון יורו ב-2012. החברה מעסיקה כעת כ-1,400 עובדים והעניין בישראל התפתח סביב ההתמחות של בירן במרחב הכיסוי בין תחנות הקצה הסלולאריות וליבת הרשת (Mobile Backhaul), והפתרונות להפחתת העומס על הרשתות הסלולאריות.

במסגרת זאת, הספיקה Adva גם לבצע השקעה של כמיליון דולר בחברה ישראלית, סאגונה, כחלק מסבב גיוס הון שביצעה בגובה של כ-3 מיליון דולר. סאגונה היא ההשקעה הראשונה בישראל של Adva. בנוסף, חלק מהתפקיד החדש של בירן, שמונה למנכ"ל הפעילות בישראל, ולסגן נשיא לפיתוח תאגידי ואסטרטגיה, הוא לחפש השקעות פוטנציאליות נוספות בישראל.

"בתחום פתרונות תשתיות התקשורת הסלולאריות אני יכול למצוא כאן כל מה שארצה", אומר בירן, ומזכיר גם את אינטוסל שנרכשה לאחרונה ע"י סיסקו ב-475 מיליון דולר, "הכוונה היא לפתח פה בעיקר פתרונות תוכנה חכמה, מה שמאפשר גם לשרוד מול ענקיות התקשורת הסיניות". בירן וד"ר כריסטוף גלינגנר, הסמנכ"ל הטכנולוגי של Adva ששהה כאן השבוע, מאמינים כי הרשתות הסלולאריות בעוד כמה שנים יהיו עתירות תוכנה, כולל אספקת אפליקציות למשתמשים בסגנון ה-AppStore.

כרגע, מעוניינת החברה בגיוס מספר עובדים נוספים בישראל מעבר ל-40 שיש בבירן, ולדברי כריסטוף המטרה היא להכפיל את כוח האדם בישראל במשך השנתיים הקרובות.