קריימר: צפו לשנה פורייה של מיזוגים ורכישות; מהן ההמלצות?

הפרשן הבכיר של CNBC טוען כי המניות זולות מאוד ולכן שנת 2013 תתאפיין כשנת המיזוגים והרכישות ■ באילו חברות הוא ממליץ להשקיע וממה הוא ממליץ להיזהר?

אין ספק ששנת 2013 מסתמנת כשנת המיזוגים והרכישות הגדולה. מוקדם יותר החודש עסקאות מיזוגים ורכישות בוצעו בענקית המחשוב דל ובחברת התעופה US Airways, ואתמול הודיע וורן באפט כי ביחד עם קרן ההשקעות 3G הוא רוכש את חברת היינץ תמורת 28 מיליארד דולר. ג'ים קריימר, הפרשן הבכיר של CNBC הגיב בתגובה לעסקת הענק הזו וסיפק מספר המלצות למשקיעים.

"מה שקורה זה שהמניות מאוד זולות מבחינה היסטורית ולכן העסקאות הן מאוד גדולות" אמר קריימר והוסיף כי הדרך הטובה לנצל את רכישות הענק הללו הן להשקיע בכרישים הגדולים שעומדים מאחורי הקלעים של העסקאות. כלומר, בנקי ההשקעות הגדולים כגון מורגן סטנלי וגולדמן זאקס מתווכים, מייעצים ומתכננים את העסקאות הללו ולבסוף גם גוזרים קופונים שמנים.

קריימר התייחס בדבריו גם לעסקה עליה הכריזה היום ברקשייר הת'אווי, חברת האחזקות של באפט: "זוהי עסקה מצויינת עבור באפט. אני לא חושב שהוא שילם יותר מדי עבור העסקה הזו מאחר וזהו אחד המותגים החזקים בעולם. החברה אולי איבדה קצת מכוחה אך המותגים שהיא מחזיקה לא איבדו את התשוקה. היינץ הייתה אחת המניות הראשונות שרכשתי כמנהל השקעות", הוא טוען.

אומנם בעסקה הזו לבאפט היו את האנשים שלו שתיווכו בעסקה, מציין הפרשן הצבעוני, אך בהרבה מקרים אחרים בנקי ההשקעות הם אלו שיזמו ותיכננו את העסקאות לאחר שדחקו בחברות לרכוש חברות אחרות בטענה כי מחירי המניות זולים.

עם זאת, קריימר מזהיר מפני רכישה של חברות מזון אחרות, בטענה כי הן עשויות להירכש ע"י חברות ענק אחרות. "אלו שמחזיקים את מניותיהן של חברות המזון מתוך ציפייה שהן יירכשו, עדיף להם למכור אותן עכשיו", אמר קריימר וטען כי מדובר בחברות עם צמיחה איטית. "זה הגיוני אם אתם מעוניינים לרכוש מניות של חברה שמחזיקה במותג מזון נחשק".