צפו: מטר מטאורים ברוסיה; "זה נראה כמו כדור אש"

בהלה רבה באזור הרי אורל ברוסיה, שם התושבים התעוררו לקולות רעש ורעידות חזקות כשמטאור חדר את האטמוספירה ופגע בקרקע ■ עשרות תושבים נפצעו כתוצאה משברי חלונות וקירות שקרסו

לילה סוער ברוסיה: תושבים רבים התעוררו הבוקר לקולות עזים כתוצאה ממטאוריט שחדר את האטמוספירה, פגע בקרקע והביא לפצועים ולחרדה רבה. בשל הנפילה, נגרמו רעידות עזות שהביאו לעשרות פצועים כתוצאה מחלונות שהתנפצו וקירות שקרסו. מיד לאחר פגיעת המטאוריט התעוררה בהלה בקרב תושבי הכפרים הסמוכים שסברו כי מדובר במתקפת חוצנים.

גורמי ביטחון ברוסיה סיפרו כי המטאור התפרק מעל הרי אורל ונשרף בחלקה התחתון של האטמוספירה והרשויות קיבלו טלפונים רבים מאזרחים מודאגים. "זה נראה כמו כדור אש שעף בשמיים", סיפרה עדת ראייה. "זה היה מלחיץ ולא ידענו בהתחלה מה קורה". סוכנות הידיעות הרוסית נובוסטי דיווחה כי כ-50 בני אדם נפצעו כתוצאה מהמטר.

במקביל, הלילה סמוך לשעה 21:30 שעון ישראל, יחלוף אסטרואיד במשקל אלפי טונות סמוך יחסית, לכדור הארץ. בגלל תנאי מזג האוויר לא בטוח שנוכל לראות אותו. הגרם השמימי, המכונה DA14 2012, יחלוף במרחק של כ-34 אלף קילומטרים ממרכז כדור הארץ.

עם זאת, אין הוא צפוי לחדור את מעטה האטמוספירה ולפגוע בקרקע. "חשוב מאוד לדעת שמדובר באסטרואיד הקרוב ביותר שיעבור ליד כדור הארץ מאז שהחלו תצפיות האסטרואידים", אמר יושב-ראש האגודה הישראלית לאסטרונומיה, ד"ר יגאל פתאל.