יוסי אבוקסיס: המאמן השמיני בליגת העל שעוזב העונה את תפקידו

עד כמה ג'וב המאמן בארץ לא יציב, ובאיזה ליגה באירופה כבר הספיקו להיפרד בעונת 2012/13 מ-10 מאמנים שונים?

ואלה שמות: יוסי אבוקסיס וניצן שירזי (הפועל ת"א), ראובן עטר (מכבי חיפה), גילי לנדאו (עירוני קרית שמונה), ניסן יחזקאל ומנחם קורצקי (עירוני רמה"ש), שמעון הדרי (הפועל עכו), פרדי דוד (הפועל ר"ג). 23 מחזורים בתוך עונת 2012/13 בליגת העל בכדורגל, ולא פחות משמונה מאמנים הספיקו לעזוב את תפקידם, ולהמשיך להוכיח עד כמה הג'וב הזה הוא לא יציב.

אבוקסיס הוא המצטרף הטרי לרשימה, אחרי שאמש (שבת), לאחר חמישה משחקי ליגה רצופים ללא ניצחו של הפועל ת"א, שחיסלו מעשית את הסיכוי של האדומים להיאבק על האליפות וקירבו אותם לפלייאוף התחתון, הוחלט במועדון על הצעד. בשיחה לילית עם אבוקסיס, בישר לו הבעלים חיים רמון על ההחלטה.

בהודעה רשמית שפרסמה הפועל ת"א, נמסר: "לאחר שקיימה שיחות והתייעצויות עם חברי הדירקטוריון, החליטה הנהלת הפועל ת"א על סיום דרכו של יוסי אבוקסיס. המאמן נפגש הלילה עם הבעלים חיים רמון שהודה לו על כך שהתגייס ונרתם לעזרת הקבוצה בתקופתה הקשה לפני כ-5 חודשים ועל המאמצים שהשקיע בניסיונותיו לייצב את הקבוצה. אסי דומב יעביר את האימונים בימים הקרובים עד למינוי מאמן קבוע".

איפה עומדים נתוני המאמנים המפוטרים אצלנו ביחס ליתר הליגות האירופיות? מסתבר שלא רק אצלנו הראשים נערפים מהר: בסרביה כבר הספיקו מתחילת העונה 10 מאמנים שונים לעזוב את תפקידם. בליגה הראשונה בקפריסין הכמות עומדת על 9 מאמנים, כמו גם בבלגיה; בשווייץ על 8; גם בקרואטיה ובסלובניה (7 בכל ליגה) הנתונים לא מאד מחמיאים.

בחמש הליגות הבכירות ביבשת המצב יותר טוב מאשר בישראל, אבל לא בהרבה: בליגה הצרפתית הספיקו להיפרד העונה מ-3 מאמנים, באנגליה מ-3, בגרמניה מ-6, בספרד מ-7 ובאיטליה מ-9.