להיט ברשת: מה כתב החקלאי נצר שמיר ליאיר לפיד?

3 משגיחי כשרות על פרדס אחד הצליחו להרתיח את החקלאי נצר שמיר - והוא פנה ליאיר לפיד במכתב פתוח שמתפשט כאש בשדה קוצים בפייסבוק

כמעט 1,500 לייקים ויותר מ-2,100 שיתופים ב-3 ימים; זהו ה"קציר" של סטטוס בפייסבוק שהעלה חקלאי ממושב בצפון שכוון ליאיר לפיד, יו"ר מפלגת "יש עתיד". במכתב קובל החקלאי נצר שמיר על משגיחי הכשרות - 3 על כל פרדס - ומשכורתם משולמת מכספם של החקלאים.

וכך כותב שמיר ללפיד:

"שמי נצר שמיר, בן 69, חקלאי מזה 30 שנה ממושב בנגב המערבי. קודם כל אני רוצה לבקש ממך שלא תיכנע. שתהיה נאמן לדרכך. אנחנו כל הבוחרים בך עומדים מאחוריך ומקוים שלא תיכנע, גם אם זה אומר שנשב באופוזיציה (אם תעשה את זה מתוך העקרונות לשמם נבחרת, הציבור שבחר בך יעריך את זה).

"ועכשיו לעניין שלשמו אני כותב לך. בשנה האחרונה הממסד החרדי החליט כי על כל פרדס מניב יש לשים משגיח כשרות אישי. אבל לא אחד אלא שלושה! בבית האריזה של המושב שלנו יושבים מאז תחילת העונה 3 משגיחים, כל אחד במכונית הממוזגת שלו, ותפקידם - לשים חותמת על הפרי הנקטף - חותמת כשרות של העדה החרדית. המשכורת שלהם מגיעה כמובן מכיסם של החקלאים. לצערי לא די בכך כי בחודש האחרון החליטו אותם משגיחים כי פרדס הלימונים אותו שתלתי לפני כיותר מ-3 שנים, הוא כולו עורלה ופסלו לי במחי יד כ-10 טון של לימון. העניין הוא שאני מחזיק ברשותי היתר מהרבנות הראשית כי הפרי כשר. מסתבר שלחרדים זה לא מספיק.

"וכך, בכל יום אני 'זוכה' לראות אותם מגיעים אל בית האריזה שלנו יושבים ברכב כל היום, ומחכים לסיום המיון כדי להחתים את החותמת של הרבנות החרדית. עזות המצח והחוצפה אליה הגיע הציבור הזה, בשמו של אלוהים אותו הם מביישים (כי אתה ואני יודעים שאין להם מונופול על היהדות), עוברת כל פעם גבול חדש ואנחנו כאן פשוט אובדי עצות.

"האמת, אני מיואש כי ככל שעוברות השנים המצב רק מחמיר ואין מי ששומע ואין מי שיכול לעצור את זה. ראש הממשלה שלי בסוף בוחר בהם ולא בי. איך אמרת? 'הכול הפוך!'.

"זהו, הלוואי ותקרא את המכתב הזה. בקשתי היא שמישהו יבוא לראות במו-עיניו את מה שאני רואה כל יום. שמישהו ישים לזה סוף. אם לא נעצור אותם, בעוד מספר שנים יהיו פקחים על כל שכונה, על כל קיבוץ ומושב ועל כל גן ילדים בית-ספר ומועדון נוער. חייבים לעצור את ההשתלטות הזו. נמאס לי להיות פראייר! מצידי שלא ילכו לצבא. רק שילכו לעבוד - אולי יבינו מה זה להוציא לחם מהארץ. שיצאו לפרנס את משפחתם במקום לפקח עליי; אני יודע לייצר פירות גם בלעדיהם".