האם סיוה בדרך חזרה לאייפון? לברודקום הפתרונים

שבב חדש של ברודקום עשוי להחזיר את הטכנולוגיה של סיוה אל תוך הטלפונים של אפל

כל ספקי הרכיבים הרלוונטיים לטלפונים ניידים מעוניינים להיכנס לאייפון. חברת סיוה, שאכזבה ברבעון השלישי של 2011, לאחר שהודיעה כי תישאר מחוץ לגרסת האייפון 4S, עשויה למצוא את עצמה בקרוב בדרך חזרה לתוך הטלפון הפופולרי.

בשבוע שעבר בישרה ברודקום כי היא מוציאה שבב חדש, שמיועד לניהול תקשורת סלולרית (Baseband), ומותאם לדור הרביעי, LTE. בבנק ההשקעות RBC מיהרו להסיק, כי "השבב הזה עשוי להיות השבב שיכניס אותם (את ברודקום) לתוך אפל". סיוה, בהיותה ספקית טכנולוגיה לתחום הסלולרי של ברודקום, אמורה אף היא ליהנות מהצלחה שכזו, ולקבל תמלוגים גבוהים על כל מכירה, מכיוון שמדובר בטכנולוגיה מתקדמת יחסית.

לגבור על קוואלקום

סיוה, המנוהלת בידי גדעון ורטהייזר, מוכרת את הקניין הרוחני שהיא מפתחת לעיבוד אותות דיגיטליים לחברות המספקות את השבבים שנמצאים בחלק גדול ממוצרי האלקטרוניקה הצרכנית. מדובר על חברות כגון ברודקום, אינטל וחברת השבבים הסינית Spreadtrum.

דרך ספקיות השבבים הללו מגיעה סיוה לטלפונים של נוקיה, אפל, סמסונג, HTC ואחרות. בדגמים האחרונים של האייפון רכשה אפל את רכיבי התקשורת הסלולרית (מודמים וניהול תקשורת מבוססת הרדיו) בעיקר מקוואלקום, שאינה לקוחה של סיוה.

כעת, כך עולה מדברי RBC, יאפשר השבב החדש לברודקום לנצח את קוואלקום במלחמה על הנדל"ן הצפוף בתוך הטלפונים החכמים.

בינתיים, משקיעי סיוה לא קונים את הניתוח של RBC, או לפחות לא מייחסים לכך השפעה מהותית, ומניית החברה נסחרת כמעט ללא שינוי, לאחר יומיים של עליות וירידות, לפי שווי חברה של 341 מיליון דולר.