פרויקט ההחייאה של ארסנל: ונגר צפוי לקבל 70 מיליון ליש"ט לרכש

"הטלגרף": למרות עונה שמינית ברציפות שתסתיים כנראה ללא תואר, במועדון האנגלי צפויים באופן חריג לאשר תקציב קניות גבוה למנג'ר שלהם

הכישלונות החוזרים ונשנים של ארסנל לזכות בתארים עשויים לגרום להנהלת המועדון לפתוח את הכיס, בניגוד למדיניות של המועדון, ולהשקיע בקיץ הקרוב כסף גדול ברכישת שחקנים חדשים.

בשבת האחרונה הודחה ארסנל מהגביע, אחרי הפסד ביתי מביך לבלקבורן מליגת המשנה באנגליה. בפרמיירליג נמצאת הקבוצה בפער נקודות בלתי מחיק מהמוליכה מנצ'סטר יונייטד, כשגם מקומות 2-4, שמובילים לליגת האלופות בעונה הבאה, נמצאים בסכנה (כרגע מדורגת ארסנל חמישית). מחר (ג') יתמודדו "התותחנים" מול המשוכה הגבוהה מאד של באיירן מינכן, במשחק הראשון מבין שניים במסגרת שמינית גמר הצ'מפיונס ליג. המשמעות של כל זה: ארסנל צפויה לסגור עונה שמינית ברציפות ללא זכייה בתואר, מאז הגביע האנגלי אותו הניפה ב-2005.

"הדיילי טלגרף" מפרסם כי בהנהלת הקבוצה החליטו להעניק לוונגר בקיץ הקרוב תקציב רכש של כ-70 מיליון ליש"ט נטו (ללא קשר לסכומים שיתקבלו ממכירת שחקנים), לצורך חיזוק הקבוצה. זאת, גם במידה וארסנל לא תסיים בטופ-4 בפרמיירליג, לא תשתתף בעונה הבאה בצ'מפיונס ליג ולא תהנה מההכנסות הגבוהות שהמפעל הזה מייצר.

מדובר על סכום גבוה משמעותית מזה שהתרגלו בארסנל להוציא על רכש. על-פי אתר transfermarkt, בשני חלונות ההעברות העונה (2012/13), בקיץ ובחורף, הרוויחה ארסנל כ-3.5 מיליון ליש"ט מהפעילות שלה בשוק ההעברות (הוציאה 46.6 מיליון ליש"ט, הכניסה 50.1 מיליון ליש"ט). בעונה הקודמת עמד המאזן על פלוס 11.9 מיליון ליש"ט, ואילו ב-2010/11 ההוצאה הנקייה בשני החלונות הסתכמה ב-12.1 מיליון ליש"ט בלבד.

על-פי "הטלגרף", המאזן הכספי של ארסנל בחשבונות הבנק שלה עומד כרגע על פלוס 150 מיליון ליש"ט, זאת לאחר שנים ארוכות רצופות אותן סיים המועדון עם רווחים.

למרות שריקות בוז צורמות של אוהדי הקבוצה לאחר ההדחה מול בלקבורן בשבת, וקולות הולכים וגוברים להפסיק את ההתקשרות עם ונגר, שמאמן את ארסנל מאז 1996, בהנהלת המועדון צפויים להאריך את החוזה עם הצרפתי, על-פי מספר כלי תקשורת באנגליה, שאמור להסתיים בקיץ 2014. ונגר מרוויח כ-7 מיליון ליש"ט נטו לעונה.