גנב אייפון מקטין, איים לדקור אותו - וייכלא ל-8 חודשים

ביהמ"ש גזר על צעיר בן 22 עונש של 8 חודשי מאסר בפועל, מאסר על-תנאי למשך שנה וקנס בהיקף 800 שקל - בגין עבירות של גניבה ואיומים

בית משפט השלום באשדוד גזר אתמול (א') מאסר בפועל של 8 חודשים, מאסר על-תנאי למשך שנה וקנס בהיקף 800 שקל שיכול להיות מומר במאסר על-תנאי - לצעיר בן 22 בגין עבירות של גניבה ואיומים. לפי גזר הדין, הצעיר הודה כי גנב מכשיר אייפון מקטין, תוך איום ש"אם אתה לא מביא לי את האייפון - אני דוקר אותך".

לפי כתב האישום, הנאשם פנה לקטין בקניון באשדוד, בעת שהקטין דיבר במכשיר האייפון, וגנב ממנו את הסמארטפון תוך האיום שלעיל.

יצוין כי הנאשם היה אמור להיות באותו הזמן במעצר-בית של 5 חודשים על עבירות אחרות, והוא עבריין שלחובתו רשומים כבר 3 רישומים פליליים - בגין עבירות של החזקת סכין ואיומים, התנהגות פרועה במקום ציבורי ופגיעה בפרטיות תוך החזקת סכין.

השופטת גילת שלו קבעה את המאסר בפועל וכן את המאסר על-תנאי וברירת הקנס, וציינה כי הנאשם חייב לחתום על ערבות בסך 2,500 שקל, בה הוא מתחייב שלא לעבור עבירות מהסוג בהן הורשע למשך שנתיים מיום שחרורו, או שייאסר ל-20 יום נוספים.

המדינה, יצוין, דרשה מבית המשפט לגזור על הנאשם עונש של עד 24 חודשי מאסר בפועל.

הסנגורית של הנאשם טענה כי העבירות בוצעו עקב נסיבות חייו הלא פשוטות של הנאשם, גילו הצעיר והניסיונות שכשלו להכניסו להליך טיפולי. בתיקו הקודם של אותו נאשם פורטו נסיבות חייו: הוא נולד עם מום שהשפיע קשות על מצבו החברתי, והוא אובחן כהיפר-אקטיבי, מה שהביא אותו להסתבכויות עם החוק כבר מגיל צעיר.

השופטת ציינה כי לפי חוות-הדעת של הוועדה לאבחון מפגרים, הנאשם נמצא כשיר לעמוד לדין, והוא אף מתפקד ברמה שאינה פיגור שכלי, אם כי בנסיבות של דלות אישיותית וסביבתית, אימפולסיביות וסף גירוי נמוך.

השופטת שלו לקחה בחשבון את כל הטענות, אך קבעה כי חומרת העבירות גבוהה, וכי תופעת גניבות האייפונים מידי צעירים הפכה לתופעה קשה ויומיומית שיש למגרה.

"צירופן של נסיבות אלה מחמיר את מעשי הנאשם מעבר לעבירת גניבה 'סתם', ועל כן ניתן לקבוע כי העונש שנקבע הוא הולם", כתבה בגזר הדין. בנוסף, העובדה שהעבירות שלהלן בוצעו בזמן שהוא אמור היה לשהות במעצר-בית - מוסיפה לחומרה ומצדיקה ענישה מרתיעה.

עוד ציינה השופטת כי היא גזרה על הנאשם עונש של מאסר בפועל, אך לא ברף העליון של מתחם הענישה שנקבע, וכי לא היה ניתן להימנע מקנס כספי - אך לאור מצבו הכלכלי הקשה של הנאשם, היא גזרה סכום סמלי. (ת"פ 14886-07-12)