השיחה: יעקב פרנקל בהופעת בכורה

מי באו לפרגן ליו"ר החדש של חבר הנאמנים של אוניברסיטת ת"א? ■ איזה טיפים נתן זהר זיסאפל ליזמים מבוגרים? ■ וגם: מי הגיעו לפתיחת סניף קל אוטו בנתיבות?

פרופ' יעקב פרנקל חנך אמש (א') את הופעותיו כיו"ר חבר הנאמנים של אוניברסיטת תל-אביב, בהרצאה שנתן בפני המועדון העסקי-אקדמי של האוניברסיטה בבית הירוק. הערב נפתח בקונצרט קצר ומיד לאחריו, בפני אולם הומה קהל שכלל כלכלנים, בנקאים ואנשי עסקים, נשא פרנקל הרצאה בנושא: "הכלכלה העולמית לאן?".

ליאו ליידרמן, גד פרופר, חבר הנאמנים של אוניברסיטת תל אביב / צילום: יוסי כהן
 ליאו ליידרמן, גד פרופר, חבר הנאמנים של אוניברסיטת תל אביב / צילום: יוסי כהן

ליאו ליידרמן וגד פרופר

בפתח דבריו התייחס פרנקל לתוארו החדש וסיפר שכהונתו כיו"ר חבר הנאמנים של אוניברסיטת תל-אביב מהווה עבורו סגירת מעגל, שכן לפני כ-45 שנה, בתחילת הקריירה שלו, הוא מונה לחבר בסגל האקדמי באוניברסיטה. פרנקל הסביר כי המשותף לו ולחברי חבר הנאמנים של האוניברסיטה היא "אופטימיות בסיסית. אמונה שמה שאנחנו עושים באוניברסיטה הוא הדבר הנכון כי הוא קשור לעתיד. בלי אמונה בעתיד אין מה להשקיע בהון אנושי, שהוא ההשקעה המשתלמת ביותר".

שמואל שניצר, חבר הנאמנים של אוניברסיטת תל אביב / צילום: יוסי כהן
 שמואל שניצר, חבר הנאמנים של אוניברסיטת תל אביב / צילום: יוסי כהן

שמואל שניצר

באו לספוג אופטימיות ולפרגן: נשיא האוניברסיטה פרופ' יוסף קלפטר; רקטור האוניברסיטה פרופ' אהרון שי; מנכ"ל האוניברסיטה מוטי כהן; אמנון דיק יו"ר אגודת הידידים של אוניברסיטת תל-אביב; סיגל אדר מנכ"לית אגודת הידידים פרופ' ליאו ליידרמן ונושאי תפקידים נוספים. עוד האזינו: יאיר סרוסי; ברונו לנדסברג; דוד לויתן; שרונה ושמואל שניצר; ליאון רקאנטי; פרופ' יובל לוי ורעייתו השופטת בדימוס גבריאלה לוי; גד פרופר; שוקי שוורץ; אבי הוכמן; איילת וצביקה ימיני; פרופ' אליעזר רחמילביץ' ורעייתו טובה; חן למדן ועוד.

זיסאפל נותן טיפים

כ-300 יזמים, מרביתם כסופי שיער, הגיעו אמש לקיסריה לכנס שכותרתו: "יזמות כקריירה שניה", שערך ארגון בוגרי הטכניון. בין באי הכנס: דן וילנסקי ממייסדי אפלייד מטריאלס, זהר זיסאפל מרד תקשורת מחשבים, ד"ר אלי אופר לשעבר המדען הראשי בתמ"ת, איתן יודילביץ' מנכ"ל קרן בירד, יעקב קוטליצקי מייסד ויסוניק, גיל שוחט המנצח, היזם הסדרתי בני שניידר, פרופ' יורם פלטי מנובו קיור ועוד.

אייל קפלן, זהר זיסאפל, בני שניידר,
 אייל קפלן, זהר זיסאפל, בני שניידר,

אייל קפלן, זהר זיסאפל ובני שניידר

את הכנס פתחה פנינה זיו, מנהלת ארגון בוגרי הטכניון שאמרה: "אם ההיי-טק הוא קטר הצמיחה של המשק, אזי נהגי הקטר הם בוגרי הטכניון". אייל קפלן, שותף מנהל בקרן וולדן ויו"ר ארגון בוגרי הטכניון, אמר: "כיום, הייטקיסט, מעל גיל 45, הוא בגדר מת מהלך". לכן היזמות, כקריירה שניה, היא לעתים האופציה היחידה והטובה ביותר עבור רבים. זיסאפל סיפר על תחילת דרכו היזמית בארוחות הערב המשפחתיות שקיים יחד עם אחיו, יהודה. לטענתו, "ליזמות אין באמת גיל. אם יש מי שמתלבט ושואל עצמו 'האם כדאי לי לעזוב מקום עבודה טוב ולהקים יזמות?', הרי שאם אלה המחשבות שלך - אז זה לא מתאים לך. היזם צריך להיות אחד שתמיד חלם את זה".

ד"ר פישר מקומי ועולמי

בנותיו של ד"ר אלי פישר, סיגל בר-און ונורית הראל, המכהנות כיו"ריות משותפות של תשלובת ד"ר פישר, אירחו בשבוע שעבר בגלריה ZOA ע"ש אימם דבורה פישר ז"ל, פתיחת תערוכת צילומים של הצלם איתן ויתקון. בצילומי התערוכה, תחת הכותרת "בלי פילטרים", לקחה חלק השחקנית יעל אבקסיס, רעייתו של איש העסקים רוני דואק.

סיגל בר און, יעל אבקסיס, תערוכת
 סיגל בר און, יעל אבקסיס, תערוכת

סיגל בר-און ויעל אבקסיס

אבקסיס סיפרה כי זה לא היה מובן מאליו לגביה להצטלם ללא איפור וכי היא מרוצה מהתוצאה בשל העובדה שויתקון ידע לתפוס את היופי הנשי ללא איפור, ללא התגוננות וללא צבעי מלחמה. מי שנעדר מאירוע הפתיחה בתל-אביב היה ד"ר אלי פישר. פישר שהה באותה העת בעיר פראג בצ'כיה לרגל פתיחת תערוכה מאוסף האמנות המשפחתי שלו, "אמנים שולחים שלום".

מיכאלי, בן-דב והמותגים

האחים לבית אירני - רוני, יוסי וויוי אירני - בעלי רשת הביגוד והאופנה פקטורי 54, ערכו בשבוע שעבר אירוע להשקת קולקציית אביב-קיץ 2013 של הרשת. ההשקה נערכה בחנות הרשת בקניון ארנה בהרצליה. חובבות מותגי העל הגיעו להתעדכן. גם קרן מיכאלי-בן-דב, רעייתו של איש העסקים אילן בן-דב הגיעה.

תומר ורוני אירני, קרן מיכאלי-בן דב, השקת קולקציה אביב קיץ 2013 של פקטורי 54 / צילום: יוסי כהן
 תומר ורוני אירני, קרן מיכאלי-בן דב, השקת קולקציה אביב קיץ 2013 של פקטורי 54 / צילום: יוסי כהן

תומר ורוני אירני עם קרן מיכאלי בן-דב

בן-דב פגשה במקום את אחד מקנייני הרשת, סיימון אלמלם, אשר מופקד על כך שהיא תופיע בבגדים הנכונים והעדכניים ביותר. האורחות דפדפו במגזין האופנה של הרשת שהופק בהשקעה של 1.2 מיליון שקל ויופץ בלמעלה מ-100 אלף בתי-אב. התעדכנו: גילה פרס שהגיעה לאחר אימון בוקר, עו"ד ריבי אירני-פירון רעייתו של יוסי אירני ובנה תומר שנכנס לתפקיד ניהול ברשת, רותם סלע, כלתם של אתי וגבי רוטר, מבעלי קסטרו, שהגיעה לדגום את הקולקציה החדשה ועוד.

נתיבות על מפת הרכב

שמוליק קליין, מנכ"ל קבוצת הרכב "קל אוטו", ושותפו של אסף רביב לייבוא pq - מותג משקפי המעצב רון ארד, ביקר אתמול בנתיבות. קליין הגיע על מנת להשתתף בטקס קביעת המזוזה של מתחם החברה בעיר. את פניו קיבלו ראש העיר יחיאל זוהר ואנשי עסקים המזוהים עם העיר. עם סיום הטקס שנוהל על-ידי הרב פנחס כהן, ניצל קליין את הנוכחות של הקולגות שלו מהמגזר העסקי וקרא להם לפעול יותר לפיתוח הדרום ואזור עוטף עזה בפרט, משיקולים של אחריות לאומית, ואף עדכן אותם כי כל עשרת העובדים שגויסו להפעלת המרכז ואלו שיגויסו בעתיד יהיו רובם ככולם תושבי העיר. הגיעו לעשות כבוד: חזי דימרי בעלי חברת "י.ח דימרי", אליעזר וגבי טרבלסי בעלי ה"גלובוס סנטר", עודד שריקי הבעלים של "ארזי הנגב" ושרון אסרף מנהל סניף בנק הפועלים בעיר.

משלוח מנות מצ'וי

מנכ"ל סמסונג ישראל די אס צ'וי ועו"ד אורי סלונים יו"ר וראייטי ישראל, הפועל למען ילדים בעלי צרכים מיוחדים, נפגשו אתמול במשרדי וראייטי בתל-אביב שם שוקדים בימים אלו על הרכבת משלוחי מנות לחג הפורים.

אורי סלונים, די אס צ'וי, סמסונג רכשה 10,000 משלוחי מנות מ
 אורי סלונים, די אס צ'וי, סמסונג רכשה 10,000 משלוחי מנות מ

אורי סלונים ודי אס צ'וי

חברת סמסונג ישראל, בראשות צ'וי, רכשה 10,000 משלוחי מנות כתרומה לארגוני וראייטי ואנוש. כחלק מהפעילות תאפשר החברה לגולשים לשלוח משלוחי מנות בליווי ברכה אישית באמצעות אפליקציה ייעודית שפותחה במיוחד לחג הפורים. 5 הברכות המרגשות ביותר שישלחו, יזכו את שולחיהן במכשירי GALAXY S III MINI במתנה.