האם טימברלנד וסקאל ספורט ימשיכו לשלב ידיים?

תאגיד VF רכש את המותג העולמי טימברלנד ומעוניין שהוא ינוהל ע"י הנציגות בישראל ■ סקאל ספורט, המחזיקה בזיכיון: "אנחנו מאמינים שנמשיך לייצג אותם"

האם הזיכיון של המותג טימברלנד עומד לעבור ידיים? ל"גלובס" נודע כי בימים אלה מתנהלים מגעים בין סקאל ספורט, בעלת הזיכיון בישראל, לחברת טימברלנד, באשר לעתידו של הזיכיון בארץ.

לפני כשנה רכש תאגיד האופנה העולמי VF את המותג טימברלנד תמורת כ-2.5 מיליארד דולר. ל-VF יש נציגות בישראל, שבאמצעותה מתנהלת פעילות רוב מותגי הקבוצה. VF מחזיק בכ-30 מותגי אופנה והנעלה שונים, וביניהם נאוטיקה, Lee, The North Face, קיפלינג, Vans, JanSport, Wrangler ,Seven ואחרים.

מחזור המכירות השנתי של התאגיד הוא 9.46 מיליארד דולר, שהניבו בשנת 2011 רווח נקי של 888 מיליון דולר.

חברת סקאל ספורט, שבבעלות האחים סולי ומאיר סקאל, מחזיקה בזיכיון של המותג טימברלנד כבר כשני עשורים, אך תקופת הזיכיון מגיעה לסיומה בסוף השנה הנוכחית. ב-VF מעוניינים שהנציגות שלהם בישראל תנהל את פעילות המותג בארץ.

לדברי סולי סקאל, "בטימברלנד רוצים לשנות את תנאי ההתקשרות. הם רוצים להיות יותר מעורבים, ואנחנו מדברים על זה. אני מייצג אותם כבר 20 שנה, ואני מעריך שאני אמשיך לייצג אותם עוד הרבה שנים. אנחנו יושבים ומדברים. זה כמו להתחתן מחדש כל 5 שנים. כדי לקבל את הזיכיון אנחנו צריכים להציג תוכניות, והם בוחנים את כל האפשרויות".

לדבריו, "יש לנו ביקוש גדול במיוחד לנעלי נשים, ואחת התוכניות שלנו לעתיד היא לפתוח חנויות ייעודיות של המותג לנשים, ואין ספק שזה יעבוד חזק מאוד. תוכנית נוספת שלנו היא לפתוח אתר אינטרנט".

היקף פעילות הזיכיון של המותג טימברלנד מגיע ל-70 מיליון שקל בשנה. מקור 75% מהפעילות הוא במכירות ב-15 סניפי טימברלנד, שאחד מהם משמש כחנות עודפים, וכן במכירות ברשת אמפוריום (35 סניפים) וברשת סקאל ספורט (3 סניפים). 3 הרשתות הן בבעלות סקאל ספורט. פרט לכך, למותג פעילות סיטונאית האחראית ל-25% ממחזור המכירות, ובמסגרתה נמכר המותג ב-140 נקודות מכירה.

מבנה פעילות זה מחייב את VF להגיע להסכמה עם סקאל ספורט, על מנת שפעילות המותג לא תיפגע. "אחת האופציות היא שסקאל ספורט יהיה לקוח של החנויות, ומבחינתו זה לא שינוי כל-כך דרסטי. הוא יהיה עדיין לקוח ראשי שיקנה כמו שקנה קודם, רק שבמקום למכור לו מאירופה ימכרו לו מישראל", אומר ל"גלובס" מנכ"ל VF ישראל, דורון מחלב.