המחוזית: "לא ניתן להוציא היתר בנייה לכפר נופש בפלמחים"

במסגרת הדיון קבעה הוועדה המחוזית כי למרות שקיימת תוכנית תקפה לכפר הנופש, לא ניתן יהיה להוציא היתר בנייה לפרויקט בשנה הקרובה וזאת "עד לקבלת החלטה או לקיום דיון בנושא בוועדה המחוזית"

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז, בראשות הממונה על מחוז מרכז במשרד הפנים, רות יוסף, החליטה היום לשקול בהתאם לחוק התכנון והבנייה אפשרות לקידום התכנית לגן לאומי בחוף פלמחים. בכך, לא קיבלה הוועדה המחוזית החלטה לגבי עתידו של כפר הנופש ומאבק ארגוני הסביבה צפוי להימשך.

במסגרת הדיון קבעה הוועדה המחוזית כי למרות שקיימת תוכנית תקפה לכפר הנופש, לא ניתן יהיה להוציא היתר בנייה לפרויקט בשנה הקרובה וזאת: " עד לקבלת החלטה או לקיום דיון בנושא בוועדה המחוזית".

הוועדה המחוזית בקשה מהמועצה הארצית לתכנון ובנייה את התייחסותה לשינוי ייעוד חוף פלמחים מתיירות ונופש , בהתאם לתכנית המתאר הארצית התקפה לחופי ישראל תמ"א 13, לגן לאומי ולקבוע האם ניתן לאפשר הקלה בתכנית או שיש לאשר שינוי לתכנית המתאר התקפה במקום.

במקביל, ביקשה הוועדה המחוזית לקבל את התייחסות משרד התיירות לביטול כפר הנופש פלמחים תוך 21 יום.

בחברה להגנת הטבע, שהובילה בחודשים האחרונים את הפעילות למען שמירת החוף, אמרו היום: "חופי הים שייכים לציבור ולא ליזמי הנדל"ן, נותרו בישראל מעט מדי חופים טבעיים ופתוחים וחובה על המדינה להגן עליהם".

עו"ד קרן הלפרן מוסרי, מנהלת המחלקה המשפטית באדם טבע ודין ברכה על ההחלטה של הועדה המחוזית ואמרה: "החלטת הועדה המחוזית מצילה את החוף לחודשים הקרובים. אין סיבה שהמועצה הארצית לא תאשר את התכנית לגן לאומי ותציל את החוף באופן סופי".

בסוף השבוע האחרון קיבל בית המשפט המחוזי את בקשת 'אדם טבע ודין' להצטרף כצד לעתירה שהגישו היזמים נגד הוועדה המחוזית, מנהל מקרקעי ישראל ורשות הטבע והגנים. דיון בעתירת היזמים נקבע לתאריך 7.4.13.

כזכור, בשנת 2010 קיבלה ממשלת ישראל החלטה לפיה יש לדון מחדש בתכנית להקמת כפר נופש בחוף פלמחים ולשקול את ביטולה נוכח הזמן הרב שחלף והאינטרס הציבורי כבד המשקל. בעקבות החלטת הממשלה, הורתה הוועדה המחוזית על קידום תכנית חדשה שתבטל את תוכנית כפר הנופש בפלמחים וקבעה גם כי יעשו מאמצים לאתר שטח חלופי להקמת כפר הנופש.

למרות החלטות אלו, עד היום טרם התקבלה החלטה רשמית על ביטול תכנית כפר הנופש והעברת שטח חלופי או פיצוי כספי ליזמים, על כן גורלו של החוף וגורל כפר הנופש המדובר טרם נקבע.

השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן אמר היום לאחר הדיון: "הממשלה קבעה באופן ברור שבנושא הזה האינטרס הציבורי גובר על האינטרס העסקי ובאופן תקדימי החליטו למנוע מקבלן לממש את תוכניותיו ולהשאיר את החוף פתוח לכלל הציבור. אותו אינטרס ציבורי מחייב את המועצה הארצית לדון בדחיפות בנושא ולגנוז סופית את הקמת כפר הנופש שישרת מעטים ויגזול מכלל האזרחים משאב חוף ייחודי".