פז עשויה להקטין את כמויות הגז שתרכוש משותפויות "תמר"

לפי ההודעה שפרסמה ישראמקו, אחת השותפויות במאגר "תמר", פז החליטה לפתוח את ההסכם ולהכניס בו סעיף לפיו תינתן לה האופציה להקטין ב-50% את כמויות הגז שהיא התחייבה לרכוש ■ היקף ההסכם: 700

ישראמקו הודיעה הערב ( ב') כי חברת פז בשליטתו של איש העסקים צדיק בינו החליטה לפתוח את הסכם רכישת הגז הטבעי שהיא חתמה לפני כשנה עם שותפויות "תמר", ולהכניס בו אופציה שתאפשר לה להקטין את כמות רכישת הגז עליו היא התחייבה. כך עולה מהודעה שפרסמה ישראמקו.

לפי ההודעה, פז חתמה היום על תיקון הסכם רכישת הגז עליו חתמה עם שותפויות הגז בתמר באפריל 2012. במסגרת התיקון להסכם ניתנה לפז האופציה להקטין את הכמות השנתית המינימלית של גז, אותה היא התחייבה לרכוש , כך שזו תעמוד על 50% מהכמות השנתית הממוצעת שפז צרכה בפועל ב-3 השנים שקדמו להודעה על מימוש האופציה.

בנוסף, נקבע כי פז תהיה רשאית לממש את האופציה להפחתת כמויות רכישת הגז שניתנה לה באמצעות הודעה לשותפויות בתמר החל מתחילת השנה החמישית למועד תחילת הזרמת הגז בכמויות מסחריות לפז או לכל המאוחר ב-1 לינואר 2018.

כאמור, בתחילת אפריל 2012, פז, המפעילה בין היתר את בית הזיקוק באשדוד, הצטרפה לרשימת החברות שחתמו עם שותפויות תמר לאספקת גז טבעי. לפי ההסכם יספקו המוכרים לפז"א (חברה בת של פז) כמות כוללת של עד 3.12 מיליארד מ"ק (BCM) על פני 15 שנות ההסכם. שווי העסקה נאמד בכ-700 מיליון דולר, כאשר האספקה תחל באמצע 2013, מועד חיבור מאגר "תמר" ליבשה. פז הספיקה להוסיף להסכם תנאי ולפיו תוקפו יהיה מותנה בקבלת אישור הממונה על ההגבלים העסקיים.

השותפויות המחזיקות בזכויות על "תמר" הן: נובל אנרג'י (36%), ישראמקו (28.75%), דלק קידוחים (15.625%), אבנר (15.625%) ואלון גז (4%).