אנלייט השלימה את מכירת "ברקת" עבור 6.5 מיליון שקל

אנלייט אנרגיה מקבוצת יורוקום, שבבעלות שאול אלוביץ', השלימה את מכירת שותפות ברקת שבבעלותה לקבוצת עלריג

אנלייט אנרגיה מקבוצת יורוקום, שבבעלות שאול אלוביץ', השלימה את מכירת שותפות ברקת, שבבעלותה, לקבוצת עלריג בכ-6.5 מיליון שקל. הרווח הכולל של אנלייט מהשותפות, מיום הקמתה עד וכולל מכירתה, צפוי להסתכם בכ-5.4 מיליון שקל, כ-4 מיליון שקל, מתוכו הינו רווח הנובע ממכירת השותפות אשר צפוי להיכלל בתוצאות הרבעון הראשון של שנת 2013.

במסגרת תנאי העסקה תקבל חברת מגדל הנביאים, מקבוצת עלריג, את מלוא אחזקותיה של אנלייט (50%) לרבות הלוואות הבעלים שניתנו על ידי החברה לשותפות כמו גם, הסכם המימון עם בנק הפועלים. אנלייט תישאר קבלן ההפעלה והאחזקה של המתקנים למשך 5 שנים ובנוסף, תהיה זכאית לסך של כ-572 אלף שקל תמורת חלקה היחסי מפירות השותפות הנובעים מפעילותה עד לסוף שנת 2012.

את העסקה ליוו מטעם אנלייט, עו"ד רון ורד ונועה בית דגן ממשרד יהודה רווה ושות' ומטעם הרוכשים, עו"ד עמית קריספין וג'ייד רגבים, ממשרד גולדפרב זליגמן ושות'.

שותפות ברקת הוקמה כתאגיד ייעודי (SPV) ומחזיקה בצבר של 26 מתקנים לייצור חשמל בטכנולוגיית PV בהספק מותקן כולל של כ- 1.3 מגה-וואט אשר הוקמו במהלך 2009 תחת ההסדרה הראשונה של רשות החשמל. כל המתקנים חוברו לרשת החשמל בישראל. השותפות מוחזקת על ידי אנלייט וחברת עלריג בחלקים שווים. השותפות הוקמה בהשקעה כוללת של כ-21.7 מיליון שקל, מתוכם כ- 4.6 מיליון שקל בהון עצמי שהוזרם לשותפות ע"י קבוצת עלריג, בעלת יתרת האחזקות בשותפות, והיתרה במימון בנקאי.

גלעד יעבץ, מנכ"ל אנלייט אנרגיה מתחדשת, אמר היום: "מכירת שותפות ברקת מהווה אבן דרך נוספת במימוש אסטרטגית הצמיחה של החברה, הכוללת השקעה רציפה במיזמים חדשים תוך מימוש נכסים קיימים והצפת הערך שלהם עבור החברה ובעלי מניותיה. המימוש הנוכחי מצטרף למכירת שותפות אודם שבוצע ברבעון הרביעי של 2012. שתי עסקאות אלה, בשילוב עם קבלת האישור של החברה לפרויקט חלוציות לאחרונה והשקעתה של קרן נוי בו, מצביעים על הדינאמיות הרבה בפעילות החברה ומספקים לנו ביטחון לגבי המודל העסקי שלה".