"שיחת השוק": לאחר התנודתיות - שווה לקנות מלאנוקס?

"גלובס TV" מארח את קובי שגב, מנכ"ל איילים קרנות נאמנות, המדבר על מניות ש"השוק השאיר מאחור" כגון בזק והחברה לישראל

קובי שגב, מנכ"ל איילים קרנות נאמנות, התארח היום (ג') בתוכנית "שיחת השוק" ב"גלובס TV", ונשאל מה דעתו על מניות החברה לישראל ובזק.

שגב: "נתחיל בחברה לישראל כי זאת חברה באמת קלה לניתוח. חברה לישראל היא בעצם חברה שמחזיקה במניות כיל וגם בעסקים אחרים צים, בזן וכו'. גם בטר פלייס שעלתה לכותרות לאחרונה. אם אנחנו מסתכלים על הנכסים של החברה לישראל אנחנו רואים שהחברה נסחרת בשווי של 20 מיליארד שקל אבל הנכסים שלה שווים הרבה יותר גם אם ניקח בשווי אפסי את האחזקות האחרות מלבד כיל. המינוף שלה מאוד נמוך וגם באותו מינוף נמוך איגרות החוב שלו נסחרות במירווחים של 1% פלוס מעל אג"ח ממשלתי. כל זה אומר לנו שיש לנו פה עסק עם מינוף נמוך. אין שום בעיה של מיחזור חוב אנחנו רואים את האג"חים בשוק. אנחנו רואים מה שווי כיל אנחנו יכולים לחבר את התוצאה ולהגיע לזה שחברה לישראל נסחרת בשווי של כמה עשרות אחוזים מתחת לשווי הכלכלי שלה".

- מה לגבי בזק?

"בזק קצת חברה יותר קשה לניתוח. השוק הוא מאוד מאתגר, ראינו מה כחלון עשה בשוק התקשורת. מצד שני בזק היא חברה מאוד מגוונת, היא חזקה מאוד בקווי, בסלולר, בטלוויזיה דרך יס ובשירותי האינטרנט. אנחנו רואים אותה גם מובילה טכנולוגית. להרבה ענקיות יש את התכונה הפחות טובה להשתרך מאחור מהבחינה הזאת ולעומת זאת בזק בראש החץ הטכנולוגי. אנחנו חושבים שהירידה במניית בזק לא כל כך מוצדקת והיום היא נסחרת בערך ב-12.5 מיליארד שקל. בזק שווה יותר להערכתנו למרות השוק המאתגר בגלל היכולות שלה ואנחנו ראינו גם את התחזיות שלה ל-2013".

- אחת המניות המדוברות ביותר באתר "גלובס" ובאתרים כלכליים אחרים הייתה מלאנוקס בחודשים האחרונים. מה דעתך עליה?

"מלאנוקס היא רכבת הרים. אני לא הראשון שאומר את זה. ראינו אותה ב-120 דולר וראינו אותה צוללת. מלאנוקס היא מסוג החברות שוורן באפט בעבר אמר שהוא לא משקיע בחברות שהוא לא מבין את העסק עד הסוף, היא חברה שקשה להבין אותה. היא נמצאת בשוק שקשה לנו להבין מאיפה מגיעים הביקושים, מי זה שרוכש וגם האנליסטים המתמחים בשוק מתקשים להבין אותה. מה שכן מאוד חשוב בחברות האלה זה השקיפות של החברה, שזה שהחברה תוציא תחזיות, זה שהחברה תעמוד בתחזיות או תכה את התחזיות. במלאנוקס אנחנו רואים משבר אמון עם שוק ההון. אנחנו רואים אזהרות רווח וכל עוד מצב חוסר האמון הזה בינה ובין המשקיעים האמריקאים הישראלים נמשך, מאוד קשה לקבל החלטה לגבי המניה נצטרך להסתכל קדימה ולראות".

*** התוכנית המלאה בסרטון המצורף