ג'ונסון אנד ג'ונסון ואורבימד ייגשו יחד למכרז חממת הביוטק

חברת התרופות והמכשור הרפואי מחזקת את פעילות הארלי סטייג' שלה בישראל וניגשת למכרז של המדען הראשי, במסגרת מיזם שמשותף לחברה ולקרן ההון סיכון אורבימד

חברת התרופות והמכשור הרפואי ג'ונסון אנד ג'ונסון מחזקת את פעילות הארלי סטייג' שלה בישראל וניגשת למכרז על חממת הביוטכנולוגיה של המדען הראשי, במסגרת מיזם שמשותף לחברה ולקרן ההון סיכון אורבימד.

המהלך של ג'ונסון יבוצע דרך קרן הון הסיכון התאגידית JJDC, שאת פעילותה באירופה ובישראל מנהל הישראלי זאב זהבי. בעבר השקיעה הקרן בלא מעט חברות ישראליות, אך בשנים האחרונות היא ביצעה רק השקעות ספורות במיזמים ישראלים. כניסתה כשותפה, בקבוצה שניגשת למכרז על חממת הביוטק, עשויה לסמן שינוי במגמה זו.

ג'ונסון אנד ג'ונסון הוא אחד מתאגידי הבריאות הפעילים ביותר בישראל. קבוצת החברות של החברה כוללת את הפעילות של ביוסנס וובסטר אשר פועלת תחת ג'ונסון מישראל כבר מאמצע שנות ה-90 ומוכרת היום ביותר ממיליארד דולר דולר, וכן את אומריקס שנרכשה ב-2009. שתי החברות מעסיקות ביחד מאות רבות של עובדים בישראל.

אורבימד ישראל היא קרן הון סיכון פרטית שהוקמה בתמיכת האוצר ומשרד המדען הראשי, ובהשתתפות ממשלת ישראל כמשקיעה, כדי לתמוך בתחום הביומד, שסובל ממחסור במימון.

אורבימד ישראל, ששייכת לקבוצת אורבימד העולמית, שהיא אחד הגורמים הפיננסיים המובילים בתחום השקעות הביומד בעולם, גייסה כ-222 מיליון דולר להשקעה במיזמים ישראלים ועד כה השקיעה קצת יותר מ-30 מילין דולר בחברות RDD (7.12), אוטיק פארמה (4.3), מדיגוס (8), ביוליין (8) וסיקאם (3).

בין המשקיעים באורבימד נמצאת גם חברת טבע, שהקצתה 20 מיליון דולר לחברה עת ביצעה את הגיוס הראשון שלה בשנת 2010.

למרות שטבע הפסיקה להשקיע באופן עצמאי במיזמים בשלבים מוקדמים, מלבד פעילות הליבה שלה בתחום המוח ומערכת העצבים המרכזית (וביטלה את קרן הון הסיכון התאגידים שהתכוונה להקים תחת דר אהרון שוורץ בימיו של שלמה ינאי), היא לא ביטלה עד כה את התחייבותה לאורבימד. היא מחויבת אליה ברמה החוזית ומעבר לכך, ייתכן והנהלת טבע רואה בכך השקעה פיננסית הגיונית, שאינה מדללת את תשומת הלב הניהולית שלה.