אנזימוטק בוחנת הנפקה בנאסד"ק לפי שווי 200 מ' ד'

חברת תוספי המזון הישראלית כבר רושמת מכירות של עשרות מיליוני דולר ■ אנזימוטק פיתחה שיטה ייחודית לסינתזה של חומצות שומן, ואלה משמשות במגוון מוצרים שהיא מפתחת, מייצרת ומשווקת

חברת הביומד הישראלית אנזימוטק בוחנת בימים אלה ביצוע הנפקת מניות ראשונה בנאסד"ק, כך נודע ל"גלובס". על פי ההערכות מכוונת החברה לשווי של 200 מיליון דולר לפחות. ככל הידוע טרם נקבעו חתמי ההנפקה. באנזימוטק סירבו להגיב לידיעה.

הבעלות באנזימוטק, הפועלת בתחום תוספי המזון, נמצאת בידי חברת גלעם (קיבוץ מענית) וקרנות ההון סיכון עופר היי-טק, גלנרוק ומילניום. רעיון ההנפקה נבחן בחברה זה כמה שנים, ונראה כי בעקבות פתיחת חלון ההנפקות בארה"ב בחודשים האחרונים, היא החלה בבדיקה ממשית של אפשרות הגיוס.

אנזימוטק, שהוקמה בסוף שנות ה-90 בחממת ניות, שהייתה אז בבעלות עופר היי-טק (קרן ההון סיכון של האחים עופר), רושמת כיום מכירות של עשרות מיליוני דולרים בשנה, והיא רווחית. החברה מעסיקה מעל 150 עובדים, מהם יותר מ-100 בישראל. כמו כן יש לחברה מפעלים באירופה ובסין, ופעילות שיווק נרחבת ב-40 מדינות בעולם, כולל בשוק האמריקאי.

על בסיס המצאתו של ד"ר סובחי באשיר פיתחה החברה שיטה ייחודית לסינתזה של חומצות שומן, ואלה משמשות במגוון מוצרים שהיא מפתחת, מייצרת ומשווקת. בין היתר מדובר על תרופות להורדת כולסטרול, לטיפול בהפרעות קשב, להאטת הידרדרות קוגניטיבית במבוגרים, וכן רכיבים המשולבים במזון לתינוקות.

אף שמוצרי אנזימוטק מסווגים כתוספי מזון, עורכת החברה מחקרים קליניים לאישוש יעילותם, ומשווקת אותם כמוצרים שהם על התפר בין תוסף מזון לבין תרופה.

אנזימוטק נבחרה ב-2007 לאחת מחברות הסטארט אפ המבטיחות של "גלובס". בריאיון לפני כשנתיים אמר מנכ"ל החברה אריאל כץ: "אנחנו בעשירון השלישי של חברות התעשייה בישראל. עשינו השקעות אדירות גם בתשתית וגם במערך הניהול, כדי להפוך מסטארט אפ לחברה. אם לא נפשל, נהיה חברה גדולה בישראל".

עוד אמר אז כץ: "כשננפיק, זה לא יהיה בשביל להתעשר, אלא בשביל לגייס הון למהלך חשוב. בשלב כלשהו בחייה של חברה היא צריכה כסף רב כדי לעשות קפיצת מדרגה".