"הילד הישראלי חולה הסרטן מהמנזר הועבר להודו"

(עדכון) - גורמים בישראל מספרים היום לחדשות 2 באינטרנט שהילד בן ה-12 שחי בתאילנד ללא הוריו כנזיר מבקר בימים אלה במקומות קדושים בהודו ■ "לא מדובר בבריחה אלא בטיול שתואם על ידי המנזר מראש", הבהירו

איפה הילד? גורמים בישראל ובבנגקוק מנסים היום להתחקות אחר הילד בן ה-12 שחלה בסרטן והוריו שלחו אותו למנזר בתאילנד - סיפור שנחשף אמש במהדורה המרכזית.

גורמים רשמיים בישראל אמרו היום לחדשות 2 באינטרנט כי ידוע להם שהילד שוהה כעת בהודו, יחד עם הנזירים שאיתם החי. לדברי הגורמים, לא מדובר בניסיון בריחה, אלא בחלק מלוח הזמנים של אנשי המנזר התאילנדי.

גם רב חב"ד בבנגקוק, הרב נחמיה וילהלם, מנסה לעקוב מקרוב אחר הילד. לדבריו, הוא ואנשיו מנסים לאתר אותו כדי לפגוש אותו להבין מה מצבו, אבל כרגע הם מתקשים לעשות זאת. "על פי מיטב הבנתנו הוא נסע לטיול בהודו לבקר מקומות קדושים", אמר וילהלם בשיחה עם חדושת 2 באינטרנט. "אני רוצה לנסות ולפגוש את הילד כשיחזור, אני רוצה לשמוע מה הוא אומר".

לדברי הרב, הוא נמצא בקשר עם משרד החוץ, השגרירות וגורמי הרווחה אך לא ניתן לפעול מבחינה חוקית בנושא. "אני לא חושב שבמנזר יש טיפולים רפואיים, אני משוכנע שהנזירים מנסים לתת לו את מה שאפשר אבל לא את הדברים שאפשר לקבל ממשפחה תומכת".

"אני חושב שהמקום של ילד יהודי הוא לא במנזר בודהיסטי תאילנדי", אמר הרב, "ממה שצילמו המטיילים, הילד רוצה להיות עם ההורים שלו ואני חושב שזאת זכות בסיסית שמגיעה לכל ילד".

במשרד הרווחה אמרו לחדשות 2 באינטרנט כי "המשרד מטפל בנושא בישראל, ובוחן דרכים התערבות". במשרד החוץ אמרו כי העבירו את כל הפרטים לרשויות המוסמכות בישראל לטפל בנושא מסוג זה.