האאוט הפך אין: בחנויות אאוטלט אפשר למצוא מותגים במחירים נוחים

מי אמר שמותגי הפרימיום אינם רגישים למצב הכלכלי? קבלו קונספט חדש ומסקרן: חנויות בוטיק-אאוטלט

עם הרגישות למצב הכלכלי ולשינויים בשוק, החליטו לאחרונה בעלי בוטיקים נחשבים על קונספט חדש: חנויות בוטיק-אאוטלט.

אם עד לא מזמן, אאוטלט היה האנגר גדול עם אופי עיצובי וחווית קנייה שדומה יותר לשוק, הרי שהתופעה של אאוטלטים בממדים קטנים ומעוצבים למשעי, שנפתחים ברחבי העיר, הופכת לעניין שבשגרה.

כנדרש מהקונספט השיווקי, מדובר באסופה מכובדת של עודפים בהנחות משמעותיות, שתתאים היטב לחובבי אופנה התרים אחרי מותגי פרימיום מיובאים - כאלה שמציעים הלבשה אורבנית מתוחכמת, אך גם אינה מאיימת מדי ללבישה.

"זה בא מהמקום של 'אני חייב את המותג הזה אבל לא יכול להרשות אותו לעצמי ברמות מחיר ששילמתי לפני תקופה'", מסביר יעקב אנדר, הבעלים של רשת FM. "מהצורך הזה, חנויות ובוטיקים מחפשים להוסיף לאופציה הקיימת שלהם פלטפורמה של אאוטלט שנותנת מחירים טובים יותר".

מגמה פופולרית נוספת היא להציג בחנויות האאוטלט גם את הקולקציה העכשווית (בהנחה צנועה יותר) לצד קולקציות קודמות שנמכרות בהנחות משמעותיות של עד שבעים אחוזים. הנה כמה מהבולטים שבהם.

גם הרעיון העומד מאחורי המיזם החדש, המרשים ורחב הממדים של אאוטלט FM (Free Move) הוא שילוב בין בוטיק עירוני לחנות אאוטלט משתלמת. שלושת החללים הגדולים שבו מפוצלים לפי פריטי לבוש, נעליים ואקססוריז של מעצבים מקומיים כמו סקץ', שוגר דדי ולילה מיסט, לצד מותגי יבוא מוכרים כמו מלטין פוט, פפה ג'ינס, נפפירי, לי, ד"ר דנים, וסופרדריי.

דרגת המחיר וההנחה משתנה בהתאם לוותק על המדפים. "הגדלנו באופן משמעותי את תמהיל המותגים והכנסנו גם מותגים שאנחנו לא מטפלים ביבוא שלהם, לתת ללקוח יותר אופציות", אומר יעקב אנדר, הבעלים של FM. "בעתיד אנחנו מתכננים להביא לאאוטלט פריטים בלעדיים מחו"ל, לטובת האאוטלט בלבד. אפשר לקנות פריטי לבוש במחירים מאוד אטרקטיביים וגם להתחדש בקולקציה עכשווית ולצאת מסופק שקיבלת תמורה יותר אופטימית לכסף שלך".

לצד הבגדים תמצאו גם מבחר מכובד של אקססוריז כמו שעונים ומשקפיים מבית היוצר של פנדי, מיסוני, דיזל ומוסקינו ותכשיטים של סיגל טולידו, הגר סתת ועוד.

גובה ההנחות: קולקציות ישנות - 50%-70% הנחה, קולקציות חדשות - 20%-30%.

בית טפר, תל גיבורים 5, תל אביב

בין המותגים המרכיבים את ההיצע בחנות האאוטלט החדשה והגדושה הזו, ניתן למצוא פריטי לבוש ונעליים מהקו היוקרתי של מותג הספורט-קז'ואל הבריטי פרד פרי (Laurel Fred Perry), לצד פריטים בעיצובם של מיטב השמות המובילים בסצנת האופנה האירופית: סקוץ' אנד סודה, חולצות מכופתרות של Xacus, ג'ינסים ובגדים של Reign, נעלי הגברים של אטרו, נעלי הריקוד של Anniel ו-H By Hudson ועוד.

בניגוד למרתף האפלולי למדי של בוטיק האם בבן יהודה, המיקום של חנות האאוטלט בדיזנגוף מואר ובהיר עם תצוגה מרוכזת של הפריטים, המזמינים חיטוט יסודי בין הקולבים. תוכלו למצוא גם סמפלים ופריטים ייחודיים אחרונים ובגדים ונעליים מעונות קודמות של מותגים שכבר אינם מיובאים על-ידי החברה.

גובה ההנחות: 50%-80% על קולקציות קודמות

דיזנגוף 220, תל אביב

לאחרונה הכריזה רשת קום איל פו על מהלך אסטרטגי שיכלול מעבר לייצור קולקציות קטנות יותר, שייכנסו לחנויות במהלך כל השנה ולא לפי עונות. עם כניסת הקולקציות החדשות יעברו הקודמות לחנויות האאוטלט במחיר מופחת עוד במהלך העונה.

על פי התוכנית, במהלך הרבעון הראשון של השנה יהפכו שלוש חנויות לחנויות אאוטלט, במטרה לאפשר נגישות ועל מנת להרחיב את קהל הלקוחות המזדהות עם ערכי החברה, שחרתה על דגלה אג'נדות חברתיות כמו ייצור ועיצוב מקומיים ובתנאים הוגנים.

גובה ההנחות: 30%-50% הנחה

שלושת הסניפים: הפלך 3 תל אביב, כיכר רבין תל אביב, ומוריה בחיפה

חנות הפופ-אפ המתחלפת מבית רשת סטורי ממקדת בכל פעם את הזרקור על מספר מותגים מצומצם, כדי לספר את סיפורם השלם. בין סיפור קצר אחד למשנהו משמשת החנות כאאוטלט לפריטים מעונות קודמות ובמחירים אטרקטיביים של מותגי היבוא הבלעדיים של הרשת, כמו מליסה, פורנרינה, נודי ג'ינס, רליג'ן, בלוך ועוד. לא בכדי נחשבת החנות לגן עדן עבור חובבי האופנה האורבנית.

גובה ההנחות: 30%-80% הנחה על קולקציות קודמות

דיזנגוף 173, תל אביב

הסניקרס / inside/outlet

חובבי הסניקרס האופנתיות והייחודיות ישמחו לשמוע את החדשות הבאות: במקביל להשקת רשת הנעליים החדשה inside/out נפתחה גם חנות העודפים של הרשת, שבה נמכרים סניקרס, נעליים וכפכפים לגברים, לנשים ולילדים מעונות קודמות. כמו כן יש בה סמפלים של מותגים מיובאים מארצות הברית, כמו Creative Recreation ו-Supra והמותג הקנדי Native.

המראה הקליל והנינוח של נעלי הסניקרס, שהיה פעם נחלתם הבלעדית של האנשים האורבניים, שודרג בעשור האחרון לאייטם אופנתי ביותר, שהפך למעין 'מאסט' בארון.

גובה ההנחות: 20%-70%

בית טפר, תל גיבורים 5, תל אביב

הססגונית / אורנה לאלו

אורנה לאלו מייצרת כבר שנים רבות פריטים ססגוניים. בחיפוש אחר חומרים חדשים נתקלה בשרף ובפוטנציאל האמנותי שבו, ומאז היא יוצרת קולקציות מרשימות של תכשיטים המעוצבים בעבודת יד.

כעת, מבחר גדול של התכשיטים שלה, לצד פריטי עיצוב לבית שעיצבה, מוצעים במחירים אטרקטיביים בחנות האאוטלט-בוטיק החדשה שלה, המעוצבת בסגנון של פעם.

גובה ההנחות: 50%-60%

ביאליק 1, גדרה

הוותיקה / דניאלה להבי

הפריטים שדניאלה להבי מייצרת נושאים את החותמת האיכותית הידועה: העושר החומרי והצבעוני שבו היא משתמשת כדי להתעמק במגמות אופנה אמנותיות, לצד רענון עיצובים קלאסיים, בדגש על צבעוניות חמה, על טקסטורות מקוריות ועל שילובי טכניקות שונות של מלאכת יד. לצד פריטים מעונות קודמות, בבוטיק האאוטלט שלה נמכרים גם פריטים מהקולקציה החדשה ופריטים בודדים של דגמים שניתן לרכוש רק בחנות זו.

גובה ההנחות: על קולקציות מעונות קודמות - 30%-70%. על קולקציות חדשות אין הנחות

תל גיבורים 5, תל אביב