למודי ניסיון: בבר-אילן מחפשים מנכ"ל שיסתדר עם הוועדים

באוניברסיטה למדו את הלקח מהקדנציה של חיים גליק, שלוותה במחלוקות ובסכסוכים, בעיקר עם הסגל האקדמי הבכיר ■ מה לא נכתב בדרישת התפקיד למנכ"ל? ניהול תקין של המוסד הציבורי

אוניברסיטת בר-אילן מחפשת מנכ"ל חדש במקומו של חיים גליק, שפרש בחודש שעבר לאחר קדנציה בת 5 שנים. מודעת הדרושים שפורסמה השבוע בעיתונים פירטה את רשימת הכישורים הנדרשים לתפקיד.

בין היתר, הרשימה כוללת "ניסיון קודם בעבודה עם ועדי עובדים" (לעומת "ניסיון ניהול בסביבה אקדמית ורקע קודם כמנכ"ל בחברה עסקית או במוסד ציבורי", שמוגדרים במודעה כ"יתרון" בלבד).

דובר בר-אילן מסביר את תוכן המודעה כך: "בר-אילן הוא ארגון גדול עם אלפי עובדים, כולם מאורגנים. מנכ"ל האוניברסיטה נדרש כל העת לעבוד בשיתוף-פעולה עם הוועדים".

זהו כמובן צו השעה, ומן הסתם גם לקח שהופק מהקדנציה של גליק, שלוותה במחלוקות ובסכסוכים, בעיקר עם הסגל האקדמי הבכיר. בדצמבר האחרון גם פורסם דוח חריף של מבקר המדינה, שמתח ביקורת על התנהלות בלתי תקינה מצד גליק ומצד נשיא האוניברסיטה, פרופ' משה קוה. השבוע הודיע גם פרופ' קוה על פרישתו, ובאוניברסיטה מקימים ועדת איתור לבחירת הנשיא הבא.

את שני התפקידים הבכירים ביותר בבר-אילן, אם כן, יתפסו השנה מנהלים חדשים. כמובן, את דרישת התפקיד הבסיסית והמתבקשת - ניהול תקין של המוסד הציבורי, כפי שעלתה ביתר שאת מדוח המבקר - הפוליטיקלי קורקט אינו מאפשר לכתוב במודעת דרושים.