שנתיים אחרי השריפה באיקאה: החקלאים מחכים לפיצויים

איקאה השתקמה, אבל החקלאים ממושבים סמוכים שניזוקו מהעשן עדיין מלקקים את הפצעים ■ איקאה: "כל תביעה בגין השריפה טופלה ישירות ע"י חברות הביטוח"

בתחילת החודש חלפו שנתיים מהשריפה הגדולה בחנות איקאה בנתניה, ובקרוב יציינו שנה לפתיחת החנות מחדש. איקאה, אם כן, השתקמה. את שאול גולומביק, חקלאי בן 82 ממושב כפר נטר הסמוך, זה לא ממש מעודד.

מאז השריפה הוא מחכה לפיצוי על הנזק, שלטענתו נגרם לגידולי האננס שלו בעקבות העשן והפיח; נציגיו אפילו מספרים שלפני פתיחת החנות הייתה נכונות להכיר באחריות ולדבר על פיצויים - אבל את הכסף הוא עוד לא ראה. למה? כי באיקאה, ממש כמו הרהיטים שהם מוכרים, גם האחריות מתפצלת להמון חלקים.

"איקאה כפרו באחריות שלהם לשריפה ונתנו רשימה של 17 גופים שלדעתם אחראים לה - כולם חוץ מאיקאה עצמה", מספר עו"ד עדי מיכלין, המייצג את גולומביק. "כתוצאה מכך המהלך נתקע ושום דבר לא זז. השמאים ליוו אותנו במשך שנה, שלחו נציגים של חברות הביטוח וקיבלו אינפורמציה. עם פתיחת החנות החדשה הם הודיעו לנו שלא ישלמו לנו כלום".

גולומביק לא לבד: יחד איתו תובעים את איקאה ואת החברות המבטחות אותה, כלל והפניקס, עוד עשרה חקלאים מהמשקים שבסביבה. התביעה של גולומביק נאמדת ב-1,924,195 שקלים.

"הייתי מצפה מעסק כל-כך גדול כמו איקאה שיכיר בנזק שגרם לסביבה", הוא אומר, "ושלא יגידו לנו שזה איש המיזוג או זה שהתקין את השלט, או שאלה שירותי הכיבוי".

מאיקאה נמסר: "כל תביעה בגין השריפה טופלה ישירות על-ידי חברות הביטוח".