החל שיווק מגדל בן 45 קומות במתחם השוק הסיטונאי בת"א

זכויות הבנייה בקרקע מתירות הקמה של מגדל מגורים בשטח של כ-44 אלף מ"ר מעל פני הקרקע בגובה 45 קומות ■ על פי התב"ע עתידים כל ארבעת המגדלים לכלול כ-1,200 דירות סך הכל כך שבכל מגדל ניתן יהיה לבנות כ-300 דירות

חברת השוק הסיטונאי (תנובה וסיטונאי השוק) ועיריית תל אביב-יפו הודיעו היום על התחלת שיווק הקרקע במתחם השוק הסיטונאי למגדל מגורים נוסף במתחם בגובה 45 קומות. מדובר במגדל אחד מתוך ארבעה מגדלים סך הכל המתוכננים להיבנות באותו המתחם.

יש לציין שבמסגרת התכנון המקורי, היו בעלות הקרקע אמורות להוציא לשיווק את כל ארבעת המגדלים יחד אולם נכון להיום הוחלט על שיווק מגדל אחד בלבד. בנוסף, המגדל המדובר שהוא הצפוני מבין הארבעה, כבר היה בשלבי שיווק לפני מספר שנים אך בסופו של דבר החליטו בעלי הקרקע לא לשווקו. היום כאמור הודיעו בעלות הקרקע על שיווק המגדל פעם נוספת.

חשוב לציין שלא מדובר במכרז אלא בהליך במסגרתו מזמינות בעלות הקרקע את הגורמים הרלווניטיים בענף לשבת למו"מ על העסקה. מכיוון שלא מדובר במכרז, לא נקבע מועד מחייב, אין הגדרות ותנאים למשתתפים ובמקביל אין מחיר מינימום שפורסם או וודאות למתי יסתיים ההליך. סביר להניח שגישה זו של משווקי הקרקע, כמו ההחלטה להוציא רק מגדל אחד מבין הארבעה נובעת בין השאר ממצב הענף הנוכחי ומצוקת המימון. במקביל, ל'גלובס' נודע כי המוכרות אינן שוללות על הפרק הרחבת המכירה הנוכחית ליותר ממגדל אחד ככל שהצעות החברות יאפשרו זאת. במקביל, לא פורסמה כל מניעה מקבוצות רכישה לשבת עם המוכרים למו"מ על המגרש.

זכויות הבנייה בקרקע מתירות הקמה של מגדל מגורים בשטח של כ-44 אלף מ"ר מעל פני הקרקע בגובה 45 קומות. על פי התב"ע עתידים כל ארבעת המגדלים לכלול כ-1200 דירות סך הכל כך שבכל מגדל ניתן יהיה לבנות כ-300 דירות.

כאמור, לא נקבע כל מחיר מינימום למגרש אולם המכרז שנסגר לאחרונה במתחם המשתלה בתל אביב מאפשר לאמוד את שווי הקרקע האפשרי. במכרז המשתלה התקבלו הצעות סביב 1.2-1.3 מיליון שקל לקרקע ליחידת דיור. על פי מפתח זה, מדובר בשווי קרקע למגדל אחד בשוק הסיטונאי שעומד על בין 340 מיליון שקל ל-390 מיליון שקל.

חשוב לציין שמיקום פרויקט השוק הסיטונאי אטרקטיבי יותר ולכן לא מן הנמנע שהמחיר יהיה אף גבוה יותר, במקביל, מדובר בקרקע הזמינה לבנייה כמעט מיידית וזאת משום שמדובר בקרקע מתוכננת, עם תב"ע בתוקף ןתוכנית עיצוב אדריכלי תקפה עם היתר חפירה ודיפון שכבר בתוקף ועם היתר בניית מרתפים שכבר הוגש לוועדה וממתין לאישור - עוד סיבה לכך ששווי הקרקע האמורה יהיה אף גבוה יותר.

את המו"מ מצד המוכרות יובילו שי אבא מאייפקס פרטנרס שמכהן כיו"ר הוועדה למימוש נדל"ן של תנובה, אלי לוי, מנהל אגף נכסי עיריית תל-אביב-יפו ועו"ד דיוויד אמיד, שותף מנהל במשרד ש. בירן ושות'.

"מדובר בנכס נדיר, באחת מעתודות הקרקע האחרונות הניתנות לבנייה לגובה בלב העיר תל אביב", כך אמר היום עו"ד אמיד, "המגרש הוא חלק ממהלך כולל של התחדשות עירונית מאסיבית של רובע עירוני אשר תוכנן בקפידה יתרה, על בסיס ערוב שימושים ואיזון נכון בין הבנייה למגורים למכלול מבני הציבור אשר עוטפים את הרובע. מיקומו יוצא הדופן של המתחם, היותו נטוע בלב התוסס והמתחדש של העיר תל אביב, זמינות המגרש לבנייה והתנופה המרשימה של שלב א' של הפרויקט, המבוצע בימים אלו, יוצרים הזדמנות נדל"נית יוצאת דופן".

מעיריית תל אביב נמסר כי: "במסגרת הקמת מבנה המגורים ייבנו גם מבני ציבור כגון גני ילדים ומעונות יום. התמורות שעיריית תל אביב-יפו תקבל כתוצאה מהחכרת הזכויות במגרש, מיועדות לקרן מקרקעין שמטרתה פיתוח ציבורי ורכישת קרקע ציבורית נוספת לשימוש תושבי העיר, בייחוד בשכונות בהן קיים מחסור בשטחים אלו".

מתחם השוק הסיטונאי ממוקם במשולש הרחובות קרליבך, מנחם בגין והחשמונאים. נכון להיום בונות החברות גינדי השקעות, משה ויגאל גינדי עם חברת הריבוע הכחול נדל"ן את חלקו הראשון של הפרויקט. חלק זה כולל כ-800 יחידות דיור ב-11 בנייני מגורים בני 14 קומות. מרתפי החנייה של הפרויקט נמצאים היום בשלבי יציקה מתקדמים.

לדברי מנור גינדי מגינדי השקעות נמכרו עד כה בפרויקט כ-90% מסך יחידות הדיור. שלושת החברות זכו במכרז בשנת 2010 בעבור כ-מיליארד שקל. מדובר באחד המתחמים הגדולים ביותר למגורים שנבנים בתל אביב בפרט ובאזור המרכז בכלל. לשאלה האם בכוונתם לגשת גם למכרז הנוסף סרבו אנשי גינדי השקעות להגיב.