לונדון לא מחכה: הצצה לשבוע האופנה של בירת הכישרונות הצעירים

שבוע האופנה שנחתם אתמול בבירה האנגלית, הוכיח שלונדון לא מחכה לאף אחד, היא שועטת קדימה

המסקנות העולות משבוע האופנה שנחתם אתמול בלונדון הפכו לנחרצות כבר בשלב מוקדם יחסית של התצוגות. במערכות הלבוש שרקחו בתי האופנה המשפיעים באירופה, כמו ברברי, מתיו וויליאמסון, טמפרלי, ויויאן ווסטווד וטופ שופ, נראו הקולקציות של חורף 2013-2014 מרוממות, רוויות בצבע אך בעיקר בטקסטורות אוונגרדיות, מעניינות, שהבהירו חד-משמעית שמצב הרוח החורפי עומד להשתנות.

הפעם, המעצבים הגדילו לעשות וכיסו באלמנטים גרפיים לא רק חלק ספציפי מהבגד אלא את כולו. הצללית המובילה הייתה ארוכה, מבוססת ברובה על שמלות וחליפות בקווי מתאר נקיים ומינימליסטיים שתמכו בעומס הוויזואלי שנשפך בתוכם: הדפסים גיאומטריים, מנומרים ופרחוניים בצבעוניות עזה, בדים עשירים ועבודות רקמה כבדות שכיסו את הבגדים.

אין אשליות בקשר ללונדון. בעשור האחרון היא מיקמה עצמה כבירת הכישרונות הצעירים של עולם האופנה, המקום שאליו נושאת עיניה התעשייה כדי לגלות את המעצבים שיובילו אותה בעתיד. את המעמד הזה השיגה הבירה האנגלית לא רק בגלל האווירה האדג'ית המזוהה עם התרבות הצעירה וחיי הלילה בעיר, אלא גם בזכות מסלולי הלימודים המצוינים שהיא מציעה בתחום, בין אם מדובר בסיינט מרטינז והרויאל קולג' או בתוכניות חשובות המספקות תמיכה מרשימה ליוצרים עצמאיים כדוגמת פאשן איסט, פאשן פרינג' וה-New Gen.

מתיו וויליאמסון - סקסי ועכשווי

השילוב בין העוצמות הרגשיות הטמונות בעבודותיו של מתיו וויליאמסון לקדמה הטכנולוגית שאותה הוא ממשיך לפתח בבגדיו האסתטיים להפליא, מצליח לרתק כל פעם מחדש. הפעם, מרכז הכובד של הקולקציה האוונגרדית התאפיין בהדפסים מודרניים ויפים בצלליות נשיות ועדינות, שהוכיחו שגם מודרניסט מושבע יכול להאיר באור חדש ובאפיל עתידני את העיצוב הבריטי.

מתיו ווילאמסון / צילום: רויטרס
 מתיו ווילאמסון / צילום: רויטרס

מרי קטרנזו - אסייתי ומפוסל

שבוע האופנה של לונדון מהווה הזדמנות מצוינת לחזות בעבודותיה של המעצבת הלונדונית העולה והמוכשרת, שבצעד אופייני לעבודתה, בחרה לספר את הסיפור של הקולקציה באמצעות הדפסים דיגיטליים, בהשראה אסייתית, מלאי עומק ומורכבות, המעניקים חיים חדשים לרוח התקופה בעיצוביה המפוסלים, המעודנים ומלאי המעוף.

ג'וליאן מקדונלד - גלאם הוליוודי עם חספוס עירוני

המעצב הבריטי ג'וליאן מקדונלד, לשעבר המעצב הראשי של בית ז'יבנשי, מפתיע כל פעם מחדש ביצירות המופת המודרניות שלו. הקולקציה שהציג השבוע על המסלול, הכילה מראות פרובוקטיביים כרמז להיפר-מיניות המאפיינת את עבודותיו. השילוב של הגלאם ההוליוודי עם החספוס העירוני מוכיח את עצמו כמנצח בכל פעם מחדש.

ג'וליאן מקדונלד / צילום: רויטרס
 ג'וליאן מקדונלד / צילום: רויטרס

טום פורד - בין הסוכר והאופל

יכולתו של טום פורד ליצור מלתחה יצירתית שנראית כה רלבנטית, מעידה על האינטואיציה שלו, שהפכה אותו למוביל אופנה שאין שני לו. במקרה הזה, ביקש המעצב לעשות שינוי של 180 מעלות מהקו האפל שמאפיין אותו, לקולקציה מתקתקה יותר באופייה, אם כי אצל טום פורד, כמו אצל טום פורד, גם הסוכר וגם האופל מגיעים מכוסים היטב במעטפת של אלגנטיות עכשווית.

טום פורד / צילום: רויטרס
 טום פורד / צילום: רויטרס

Issa - לביש ומתוחכם

קייט מידלטון, קירה נייטלי, ריס ווית'רספון, סקרלט ג'והנסון ומדונה, הן רק חלק מהכוכבות הנמנות עם מעריציו המושבעים של המותג הלונדוני הצעיר הזה. ובצדק. הקלילות של השמלות, הצבעוניות הנועזת, והבדים הנשפכים מאפיינים היטב את האג'נדה של המעצבת דניאלה הלייל: אופנה לבישה, מתוחכמת ועשויה לעילא. הוורסטיליות שמלווה את כל הקולקציה מעניקה לה נופך אלגנטי אך פרקטי.

Issa / צילום: רויטרס
 Issa / צילום: רויטרס

הולי פולטון - טקסטורות שמעצבות אווירה

את נושא הטקסטורות בחנה מזווית אחרת גם הולי פולטון הסקוטית, הידועה בגישה קלילה ובחיבה עזה לסגנון שובבי.

גם אצלה, נפרשו על פני הבגדים טקסטורות שמגדירות אווירה, אך בעיקר הייתה זו הקולקציה עצמה שהיוותה את החותמת הסופית להצלחתה מרחיקת הלכת של המעצבת הצעירה.

הולי פולטון / צילום: רויטרס
 הולי פולטון / צילום: רויטרס