אושר: פינוי-בינוי ברחוב ההסתדרות בגבעתיים

התוכנית מתייחסת למתחם של 6 בניינים קיימים ברחוב ההסתדרות 3-11 בעיר, הכוללים כיום 168 דירות ישנות שייהרסו, ובמקומם ייבנו 3 בניינים של כ-35-40 קומות ובסך הכול כ-700 דירות חדשות

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה גבעתיים אישרה אתמול (ג') תוכנית פינוי בינוי חדשה ברחוב ההסתדרות בדרום העיר. מדובר במתחם הסמוך למתחם אחר ברחוב שבו מקודמת תוכנית פינוי בינוי שכבר ממתינה לאישורה של הוועדה המחוזית. התוכנית שאושרה אתמול מתייחסת למתחם של 6 בניינים קיימים ברחוב ההסתדרות 3-11 בעיר, הכוללים כיום 168 דירות ישנות שייהרסו, ובמקומם ייבנו 3 בניינים של כ-35-40 קומות ובסך הכול כ-700 דירות חדשות. מדובר במקדם כלכלי של 4 דירות חדשות במקום כל דירה ישנה. הוועדה המקומית החליטה להמליץ על הפקדת התוכנית לוועדה המחוזית לתכנון ובנייה.

התוכנית הנוכחית משתרעת על שטח של 26 דונם וממוקמת מדרום לקניון גבעתיים, ומצפון מזרח לתוכנית פינוי בינוי אחרת, המתייחסת לרובו של מתחם ההסתדרות, שהיא כיום התוכנית הגדולה ביותר להתחדשות עירונית בישראל. התוכנית מונחת על שולחנה של הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה כבר יותר מעשור, וכוללת הריסת 910 דירות ישנות והקמת 2,730 דירות חדשות במקומן. מאחר שמדובר במתחם גדול במיוחד: התחום בין הרחובות אלוף שדה מדרום, המאבק ממערב, ההסתדרות, אדמית, קיבוץ גלויות וגן רבקה ממזרח ודרך רבין מצפון - הוועדה המקומית לתכנון ובנייה גבעתיים לצד מינהל מקרקעי ישראל, בעלי הקרקע, חילקו את המתחם ל-13 תתי מתחמים, שיוכלו לצאת את הפועל עצמאית באמצעות יזמים שונים, ללא תלות ביתר חלקי המתחם.

הבנייה החדשה תיעשה ללא הריסת המבנים הקיימים בבת אחת ועם פינוי הדרגתי של הדיירים מבתיהם, והיא כוללת הרחבה ותוספת של מבני ציבור ושטחי מסחר לטובת התושבים באזור. המכשול העיקרי באישור התוכנית היה עומסי תחבורה צפויים במקום. בסוף שנת 2012 הגישה עיריית גבעתיים לוועדה המחוזית נספח פתרונות תחבורה, שנבחן בימים אלה על ידי משרד התחבורה. עם אישורו, צפויה הוועדה המחוזית להפקיד את התוכנית להתנגדויות הציבור.