הבורסה סגרה בירידות חדות; בבילון צנחה 6%, לאומי 3%

ב'פד' שוקלים להפסיק ההקלה הכמותית ■ פלוריסטם קיבלה מה-FDA מעמד תרופת יתום לטיפול שהינה מפתחת למחלת אנמיה אפלסטית ■ מחזור המסחר הסתכם בכ-2.06 מיליארד שקל

המסחר בבורסה בת"א נסגר היום (ה') במגמה שלילית מובהקת לאחר פקיעת אופציות המעו"ף לחודש פברואר, על רקע סנטימנט שלילי אמש בוול סטריט והיום באירופה ובחוזים העתידיים על המדדים המובילים בניו יורק. זאת, בעוד לפי פרוטוקולי הריבית של ה'פד' שפורסמו אתמול, עולה כי בבנק שוקלים לבצע שינויים מהותיים בתוכניות ההקלה הכמותית, בגינן רוכש הפדרל ריזרב אג"ח ב-85 מיליארד דולר מדי חודש. מחזור המסחר הסתכם בכ-2.06 מיליארד שקל

אחרי ציפי לבני והתנועה, האם מפלגת קדימה תהיה הבאה בתור להכריז על הצטרפותה לממשלה? נתניהו פועל בימים אלה להרחיב את מספר חברי הקואליציה וההערכה היא כי בימים הקרובים יחתם הסכם דומה בין הליכוד-ביתנו לקדימה בראשות מופז.

ובמעבר חד לארה"ב, שם ננעל אמש המסחר בוול סטריט בירידות, על רקע פרסום פרוטוקולי הריבית של הפדרל ריזרב לחודש ינואר - מהם עלה כי בכירי הבנק צפויים לשקול לבצע שינויים מהותיים בתוכנית ההקלה הכמותית הנוכחית (QE3), בפגישתם הבאה בחודש מארס.

מלאנוקס צונחת, פלוריסטם מזנקת

פלוריסטם הודיעה היום שקיבלה ממנהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) מעמד תרופת יתום לטיפול שהינה מפתחת למחלת אנמיה אפלסטית. מעמד תרופת יתום נועד לעודד פיתוח תרופות וטיפולים למחלות נדירות, או מחלות שבהן מספר החולים עומד על פחות מ-200 אלף בשנה.

בנק ישראל חושש מהסיכון הגדל בשוק הדיור ומטיל מגבלות נוספות על הבנקים. הוראה שהוציא השבוע המפקח על הבנקים דודו זקן מחייבת את הבנקים להפריש יותר לחובות מסוכנים בגין כל משכנתא שהם יתנו לרוכשי הדירות. ההוראה עלולה להביא להקטנת המשכנתאות בשוק. הבנקים יצטרכו לבצע את ההוראות החדשות החל מ-1 בינואר, כלומר כבר בדוחות הרבעון הראשון של 2013. נציין את מזרחי טפחות , הפועלים ולאומי .

לבית המשפט המחוזי בתל-אביב הוגשה אתמול בקשה לאישור תביעה ייצוגית בהיקף של עשרות מיליוני שקלים נגד מלאנוקס . מנכ"ל החברה איל וולדמן ומנהלי הכספים וחברי דירקטוריון בחברה. זאת, בטענה כי הם "אחראים לדיווחים ולמצגים מטעים שהציגו בפני ציבור המשקיעים במניות, שהאירו את החברה ואת עסקיה באור חיובי מדי, שאינו משקף את מצבה האמיתי".

לאחר שהודיעה אלביט הדמיה על הקפאת כל תשלומי האג"ח לנושיה, הורידה אתמול S&P מעלות את דירוג החברה ל-"D" בשל אי ביצוע תשלום קרן וריבית במועד.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח][לפורטל הפיננסי]