ירידה בביקושים לאייפון? פוקסקון עוצרת העסקת עובדים

חברת פוקסקון, המחזיקה במפעלי ייצור רבים בהם מייצרים בין היתר את האייפון של חברת אפל, הודיעה על הפסקת העסקתם של עובדים חדשים עד חודש מארס השנה

חברת פוקסקון , המחזיקה במפעלי ייצור רבים בהם מייצרים בין היתר את האייפון של חברת אפל , הודיעה היום כי היא מפסיקה העסקה של עובדים חדשים במפעליה בסין - במהלך שמעלה תהיות בשווקים לגבי היקף ההאטה במכירות מוצרים אלקטרוניים, אשר ייתכן ונובעת מירידה בביקושים.

בפוקסקון (Foxconn) הכריזו על הפסקת העסקתם של עובדים חדשים עד סוף חודש מארס לפחות, כך מסר ברוס ליו, דובר החברה. "ההחלטה אינה קשורה לייצור האייפון 5", אמר בראיון ל"פיננשל טיימס".

ברקע, מניית אפל ירדה בכ-2.4% בוול סטריט אמש (ננעלה בשער של 448.84 דולר למניה), כשהיא משלימה צניחה של כ-36% מאז הגיעה לשיא בספטמבר 2012. זאת, על רקע הירידה בביקושים למוצרי החברה בשוק הסמארטפונים והטאבלטים, לאור השקת מוצרים זולים יותר על ידי מתחריה דוגמת הגלקסי של סמסונג והאנדרואיד של גוגל.

אלכסנדר פטרק, אנליסט ב-Exane BNP Paribas, מעריך כי אפל תמכור כ-38 מיליון יח"ד של אייפון 5 ברבעון הראשון של 2013 - כ-20% פחות מהיקף מכירותיה בתקופה המקבילה אשתקד.

"זו האטה משמעותית", אמר בראיון ל"בלומברג". "הקונה העכשווי שונה בהתנהגותו מזה שראינו בשנים האחרונות".