נדחתה עתירת "מ.ג.ע.ר." על פסילתה במכרז רשות האכיפה

ביהמ"ש דחה את העתירה כנגד רשות האכיפה והגבייה, על פסילת הצעה שהגישה למכרז של הרשות ■ הצעתה של החברה במכרז נפסלה בשל ניגוד עניינים

בית המשפט לעניינים מינהליים בירושלים דחה את עתירתה של חברת "מ.ג.ע.ר." העוסקת בגביית חובות, כנגד רשות האכיפה והגבייה, על פסילת הצעה שהגישה למכרז של הרשות, לביצוע עבודות של מסירת אזהרות לחייבי הוצאה לפועל, במסגרת "המסלול המקוצר". הצעתה של החברה במכרז נפסלה בשל ניגוד עניינים.

ועדת המכרזים של הרשות קבעה כי עיסוקה של החברה בגביית חובות מקים ניגוד עניינים בין תפקיד זה לבין התפקיד שיועד לזוכה במכרז - מסירת אזהרות לחייבים, והסבירה כי "קיים חשש לזליגת מידע" מהשירותים שהחברה היתה מספקת במסגרת המכרז, אילו זכתה בו, לבין גורמים אחרים שלהם היא מספקת שירותי גבייה. כך למשל, עלול לזלוג מידע הנוגע לכתובתו של חייב לגורמים שחברת הגבייה מספקת להם שירות, ואף שהחברה עצמה תעשה שימוש במידע שיצטבר אצלה ביחס לחייבים לטובת הליכי הגבייה.

השופט דוד מינץ החליט לדחות את העתירה, ולקבל את הסבריה של רשות האכיפה. "לא ניתן להשלים עם מצב שבו הזוכה במכרז יימצא במצב של חשש לניגוד עניינים", כתב, "אין לשלול מצב שבו הרשות תעביר כתובות של חייבים בהתאם למידע שהתקבל אצלה ממאגרי מידע שלחברה אין גישה אליהם. גם בחלק מהאזהרות שעל החברה יהיה למסור, ניתן לראות פרטים רלוונטיים רבים נוספים, מלבד הכתובת. ידיעה של החברה על כך שלחייב שהיא עוסקת בגביית חובו כלפי מי מלקוחותיה הפרטיים, יש חוב נוסף הנגבה במסגרת המסלול המקוצר בהוצאה לפועל, עלולה להשפיע על שיקול דעתה בבואה להפעיל אמצעי אכיפה שונים בתיקים שהיא מנהלת עבור לקוחותיה, או במועד המצאת האזהרה שמסרה לה הרשות". (עת"מ 34509/01/13)