IBI מוריד לכיל המלצה: "התוצאות יהיו חלשות"

גיל בשן מבית ההשקעות IBI מזהיר: "תוצאות הרבעון הרביעי שצפויות להתפרסם במארס 2013 יהיו חלשות. המטוטלת של שוק האשלג צללה חזרה למטה ברבעון הרביעי"

"תוצאות הרבעון הרביעי של כיל שצפויות להתפרסם במארס 2013 יהיו חלשות. המטוטלת של שוק האשלג צללה חזרה למטה ברבעון הרביעי, שגם כך חלש עונתית. הרבעון הרביעי התאפיין בקיפאון של שוק האשלג בהמתנה לחוזים הגדולים, אלו נחתמו בסופו של דבר בסוף ינואר ותחילת פברואר ולכן הרבעון הראשון צפוי להציג מגמה שונה בתכלית", כך מעריך היום (ה') גיל בשן מבית ההשקעות IBI.

בשן מוריד למניית כי המלצה ל"נייטרלי" (מהמלצה קודמת של "קנייה"), וציין כי כיל נסחרת בקרבת שוויה הכלכלי ההוגן: "מכפיל רווח נקי של 14.7 ומכפיל EV/EBITDA של 1- לשנת 2013 מגלמים בהחלט השיפור הצפוי בחודשים הקרובים ואף מעבר לכך", ציין.

"להערכתנו באשלג המכירות הכמותיות צפויות לעמוד על כ-830 אלף טון אשלג לעומת מכירות של 1,379 אלף טון ברבעון המקביל", כותב בשן.

לדבריו, "המחיר הממוצע שאנו לוקחים בחשבון הוא 440 דולר לטון אשלג לעומת 458 דולר לטון ברבעון השלישי ו-486 דולר לטון במקביל. ברבעון זה נעשו עיקר המכירות נעשו בשווקי ספוט כגון ברזיל ודרום מזרח אסיה בהן נשחקו המחירים לרמה זו לאורך השנה", כתב.